| Kód akce: | | 0128110 |
| Název akce: | | První rok ve funkci - podpora začínajícím ředitelům škol a školských zařízení |
| Termín konání: | | Od 16. 2021 do 17.srpna 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 16 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 1, 11, 13, - zastávka U Kostelíčka |
| Stručný obsah: | | Nově jmenovaní ředitelé jsou hozeni rovnýma nohama do hodně hluboké vody. Mnozí nemají za sebou funkční studium a zřizovatel jim není dostatečně odbornou oporou. Odkud začít? Čeho se vyvarovat, abychom neudělali zásadní chybu? Jaká je ideální posloupnost úkonů, jak se přebírá škola a jakým způsobem nastartovat tým a vybrat si klíčové spolupracovníky?
Dvoudenní intenzivní kurz reaguje na fakt, že mnozí ředitelé nemají předem absolvované funkční studium školského managementu a přináší první pomoc po jmenování do funkce.
Časový rozsah umožní participativnější a aktivnější metody práce – úkoly ve dvojicích, skupinovou práci, brainstorming a moderovanou diskuzi. Součástí programu bude práce s kazuistikami.
Obsah – témata:
1 DEN
Blok 1 (2 hodiny)
•Úvod, seznámení účastníků, vytýčení cílů
•převzetí funkce a školy, úkony s tím spojené, na co se ptát předchozího ředitele
•rychlý operativní audit školy, nutnost zabezpečení klíčových dat, dokumentů a údajů
•důležité úkony přes prázdniny, které je třeba zajišťovat, ač jsou ostatní na dovolené
Blok 2 (2 hodiny)
•vize jako nezbytný předpoklad každého manažera
•analýza, koncepční cíle, strategické plánování
Blok 3 (2 hodiny)
•procesní řízení, optimalizace procesů, vzory a manuály, benchmarking
•nastavení autoevaluace školy, spirála kvality
•jaké kroky podniknout nejdříve
Blok 4 (2 hodiny)
•motivace týmu, jak se seznámit s kolektivem, spory v týmu
•jak si vybrat své nejbližší spolupracovníky
•jaký jste typ manažera, rozdílné modely řízení
2. DEN
Blok 5 (3 hodiny) – skupinová práce, rozbor, diskuze
•role ve škole, rozdělení agendy, funkce ve škole, střední management
•jak delegovat a vzbudit aktivitu u svých spolupracovníků a podřízených
Blok 6 (2 hodiny)
•řízení pedagogického procesu – pedagogická vize, hospitace, podpůrný personál
•komplexní systém hodnocení od ČŠI
•důležitost dalšího vzdělávání, jak poznat kvalitu v DVPP
Blok 7 (2 hodiny)
•komunikace s rodiči
•výroční zpráva za uplynulé období jako jeden z prvních oficiálních výstupů
Blok 8 (1 hodina)
•útesy – na co si dát největší pozor, kde lze snadno ztroskotat
•debreefing, stanovení akčního plánu, zpětná vazba
|
| Doporučeno pro: | | ředitele škol a školských zařízení, kteří jsou čerstvě ve funkci, jakož i pro úspěšné účastníky konkurzů, kteří do funkce brzy nastoupí. |
| Lektor: | | Mgr. Miroslav Hřebecký, lektor DVPP a školského managementu
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 2900 Kč |
| Tematická náplň: | | Nově jmenovaní ředitelé jsou hozeni rovnýma nohama do hodně hluboké vody. Mnozí nemají za sebou funkční studium a zřizovatel jim není dostatečně odbornou oporou. Odkud začít? Čeho se vyvarovat, abychom neudělali zásadní chybu? Jaká je ideální posloupnost úkonů, jak se přebírá škola a jakým způsobem nastartovat tým a vybrat si klíčové spolupracovníky?
Dvoudenní intenzivní kurz reaguje na fakt, že mnozí ředitelé nemají předem absolvované funkční studium školského managementu a přináší první pomoc po jmenování do funkce.
Časový rozsah umožní participativnější a aktivnější metody práce – úkoly ve dvojicích, skupinovou práci, brainstorming a moderovanou diskuzi. Součástí programu bude práce s kazuistikami.
Obsah – témata:
1 DEN
Blok 1 (2 hodiny)
•Úvod, seznámení účastníků, vytýčení cílů
•převzetí funkce a školy, úkony s tím spojené, na co se ptát předchozího ředitele
•rychlý operativní audit školy, nutnost zabezpečení klíčových dat, dokumentů a údajů
•důležité úkony přes prázdniny, které je třeba zajišťovat, ač jsou ostatní na dovolené
Blok 2 (2 hodiny)
•vize jako nezbytný předpoklad každého manažera
•analýza, koncepční cíle, strategické plánování
Blok 3 (2 hodiny)
•procesní řízení, optimalizace procesů, vzory a manuály, benchmarking
•nastavení autoevaluace školy, spirála kvality
•jaké kroky podniknout nejdříve
Blok 4 (2 hodiny)
•motivace týmu, jak se seznámit s kolektivem, spory v týmu
•jak si vybrat své nejbližší spolupracovníky
•jaký jste typ manažera, rozdílné modely řízení
2. DEN
Blok 5 (3 hodiny) – skupinová práce, rozbor, diskuze
•role ve škole, rozdělení agendy, funkce ve škole, střední management
•jak delegovat a vzbudit aktivitu u svých spolupracovníků a podřízených
Blok 6 (2 hodiny)
•řízení pedagogického procesu – pedagogická vize, hospitace, podpůrný personál
•komplexní systém hodnocení od ČŠI
•důležitost dalšího vzdělávání, jak poznat kvalitu v DVPP
Blok 7 (2 hodiny)
•komunikace s rodiči
•výroční zpráva za uplynulé období jako jeden z prvních oficiálních výstupů
Blok 8 (1 hodina)
•útesy – na co si dát největší pozor, kde lze snadno ztroskotat
•debreefing, stanovení akčního plánu, zpětná vazba
Cílem semináře je poskytnout nově jmenovaným ředitelům aktuální praktickou podporu v období po nástupu do funkce.
Ředitelé:
- si ujasní význam vize pro kvalitní řízení
- získají přehled o nezbytných řídících postupech a praktických krocích po nástupu do funkce
- naučí se principům delegování
V širším kontextu je cílem rozvoj kompetencí vedoucích pedagogických pracovníků v oblasti řízení ve školství, rozvíjení profesního a odborného růstu pro výkon řídící funkce.
|
| Poznámka: | | seminář je dvoudenní a to 16. a 17.8., vždy od 9 - 15 hod. |