| Kód akce: | | 0308141 |
| Název akce: | | Matematika nás baví |
| Termín konání: | | 16. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 9, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Prožitkový seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách matematiky na 1. stupni. Účastníci si osvojí metody a formy práce podporující rozvoj matematické a finanční gramotnosti, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení.
Kolegům bude předložen pestrý zásobník osvědčených nápadů, metod, her a postupů pro všechny části hodiny. Odpovím na otázky, jak udělat výuku pestřejší, hravější a zajímavější pro děti i učitele, seznámíme se s náměty, které napomohou k pozitivnímu klimatu školy a kladným interpersonálním vztahům.
Účastníci se seznámí také s projektovým vyučováním, které tematicky vychází především z těchto předmětů. Vyzkouší si také metody kooperativního učení.
Hodnocení žáků – způsoby hodnocení (rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, potleskové ovace, místo po mé pravici, zvídavý reportér, místa si vymění, čtenářský žolík v matematice, hodnocení kompetencí 2 h
Aktivizační metody – Maxičlověče, matematický terč, Na piráty, přebíjená, stavíme dálnici, Na kosmonauty,2 krát střihni, A dost, Hry se sirkami, Bilions, Lota, pexesa… 2 h
Čtenářská a digitální gramotnost v matematice – práce s různými typy textů v matematice (mapa teplot, tabulky, plány, reklama), digitální hračky v matematice 2 h
Kooperativní prvky ve výuce – běhavka, Činnostní učení, Skládankové učení 2 h
|
| Doporučeno pro: | | učitele 1. stupně ZŠ |
| Lektor: | | Mgr. Jovanka Rybová, ředitelka ZŠ a MŠ Kyjov - Bohuslavice
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Prožitkový seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách matematiky na 1. stupni. Účastníci si osvojí metody a formy práce podporující rozvoj matematické a finanční gramotnosti, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení.
Kolegům bude předložen pestrý zásobník osvědčených nápadů, metod, her a postupů pro všechny části hodiny. Odpovím na otázky, jak udělat výuku pestřejší, hravější a zajímavější pro děti i učitele, seznámíme se s náměty, které napomohou k pozitivnímu klimatu školy a kladným interpersonálním vztahům.
Účastníci se seznámí také s projektovým vyučováním, které tematicky vychází především z těchto předmětů. Vyzkouší si také metody kooperativního učení.
Hodnocení žáků – způsoby hodnocení (rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, potleskové ovace, místo po mé pravici, zvídavý reportér, místa si vymění, čtenářský žolík v matematice, hodnocení kompetencí 2 h
Aktivizační metody – Maxičlověče, matematický terč, Na piráty, přebíjená, stavíme dálnici, Na kosmonauty,2 krát střihni, A dost, Hry se sirkami, Bilions, Lota, pexesa… 2 h
Čtenářská a digitální gramotnost v matematice – práce s různými typy textů v matematice (mapa teplot, tabulky, plány, reklama), digitální hračky v matematice 2 h
Kooperativní prvky ve výuce – běhavka, Činnostní učení, Skládankové učení 2 h
Cílem semináře je pomocí praktických dílen představit účastníkům formy a metody, které podporují rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků a individualizaci výuky matematiky. Účastníci si prakticky vyzkoušejí postupy, ověřené praxí lektorky, naučí se spolu se žáky vytvářet řadu vhodných pomůcek a využívat efektivní metody a formy práce. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |