| Kód akce: | | 0202331 |
| Název akce: | | Emoční odolnost díky tréninku pozornosti ("mindfulness") |
| Termín konání: | | 24. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Pedagogicko-psychologická poradna Svitavy, Riegrova 11 |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Osmihodinový kurz představující základní vědecké principy a praxi tréninku vědomé pozornosti ("mindfulness") coby cesty k poznávání a posilování zdrojů emoční vyrovnanosti a psychické odolnosti pedagogického pracovníka.
Kurz propojuje lektorkou vedená cvičení "mindfulness" s následnou reflexí a vědeckými poznatky o přínosech "mindfulness" pro práci pedagogických pracovníků.
Podrobný přehled témat:
- Vydefinování pojmu "mindfulness" na základě vlastní zkušenosti;
- rozlišení automatického reagování ("autopilot") a vědomého reagování, přínosy a rizika schopnosti automatizovat činnosti;
- funkce střední prefrontální kůry coby řídícího centra mozku;
- model emocí ABC a vliv interpretace reality na naše prožívání a chování;
- Systém averze jako mechanismus limbického systému při prožívání nepříjemné zkušenosti;
- zrcadlové neurony jako základní struktura pro empatii.
|
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ |
| Lektor: | | Bc. Hana Čechová, lektorka vědomé komunikace a mindfulness
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Osmihodinový kurz představující základní vědecké principy a praxi tréninku vědomé pozornosti (mindfulness) coby cesty k poznávání a posilování zdrojů emoční vyrovnanosti a psychické odolnosti pedagogického pracovníka.
Kurz propojuje lektorkou vedená cvičení "mindfulness" s následnou reflexí a vědeckými poznatky o přínosech "mindfulness" pro práci pedagogických pracovníků.
Podrobný přehled témat:
- Vydefinování pojmu "mindfulness" na základě vlastní zkušenosti;
- rozlišení automatického reagování (autopilot) a vědomého reagování, přínosy a rizika schopnosti automatizovat činnosti;
- funkce střední prefrontální kůry coby řídícího centra mozku;
- model emocí ABC a vliv interpretace reality na naše prožívání a chování;
- systém averze jako mechanismus limbického systému při prožívání nepříjemné zkušenosti;
- zrcadlové neurony jako základní struktura pro empatii.
Pedagogičtí pracovníci získají povědomí o teoretickém rámci "mindfulness" a souvislostech této životní dovednosti se zdravým zvládáním náročných situací v pracovním i osobním životě. Odnesou si praktické tipy, jak "mindfulness" rozvíjet formálním tréninkem i při běžných každodenních aktivitách.
Konkrétní cíle:
- seznámit pedagogické pracovníky s možností zaměřovat pozornost na vlastní prožívání, a tak postupně rozvíjet jejich schopnost vystupovat z navyklých myšlenkových a emočních vzorců a vhodněji reagovat na stresové a emoční podněty.
- vést pedagogické pracovníky k rozvíjení sebeuvědomění jako základu pro práci s vlastními intenzívními emocemi a rozvíjení vnitřního klidu a odolnosti v jednání s žáky, kolegy a rodiči.
- podpořit pedagogické pracovníky v poznávání zdrojů vnitřní motivace, a tak podporovat tak jejich kreativitu a flexibilitu při vyučovací činnosti.
- nastínit další možnosti rozvíjení "mindfulness" coby cesty k posilování psychické odolnosti.
|
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |