| Kód akce: | | 1671111 |
| Název akce: | | Klady a zápory hyperaktivity od dětství po dospělost |
| Termín konání: | | 4. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 6 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Syndrom ADHD bude představen formou měnících se projevů a s nimi související problematiky od narození dítěte až po dospělost. Uvedena bude i etiologie syndromu, jeho základní projevy, odlišení syndromu ADHD od poruch chování. Nastíněny budou základní projevy ADHD v jednotlivých vývojových obdobích od narození po dospělost, popsány jejich silné a slabé stránky, možnosti posílení silných stránek a jejich využití ke kompenzaci stránek slabých. Účastnící tak budou seznámeni s možnostmi, jak se vyrovnat s některými projevy ADHD jak v dětství, tak i dospívání a dospělosti, aby se děti s ADHD naučily s tímto syndromem žít tak, aby mohly být ve svém profesním i soukromém životě úspěšné. |
| Doporučeno pro: | | učitele a vychovatele MŠ, ZŠ, SŠ, případně pracovníky DDM, DD |
| Lektor: | | PaedDr. et Mgr. Hana Žáčková,
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1000 Kč |
| Tematická náplň: | | Syndrom ADHD bude představen formou měnících se projevů a s nimi související problematiky od narození dítěte až po dospělost. Uvedena bude i etiologie syndromu, jeho základní projevy, odlišení syndromu ADHD od poruch chování. Nastíněny budou základní projevy ADHD v jednotlivých vývojových obdobích od narození po dospělost, popsány jejich silné a slabé stránky, možnosti posílení silných stránek a jejich využití ke kompenzaci stránek slabých. Účastnící tak budou seznámeni s možnostmi, jak se vyrovnat s některými projevy ADHD jak v dětství, tak i dospívání a dospělosti, aby se děti s ADHD naučily s tímto syndromem žít tak, aby mohly být ve svém profesním i soukromém životě úspěšné.
Cílem vzdělávací akce bude naučit se vnímat děti s ADHD nejen z hlediska problémů, které s sebou ADHD nese, ale i z hlediska kladného potencionálu, který v sobě děti s ADHD mají. Cílem bude i nastínění možností, jak tento potencionál využívat, aby se zmírnily nebo až eliminovaly potíže, které s sebou syndrom ADHD přináší, jak dovést hyperaktivní dítě do dospělosti, tak aby se úspěšně začlenilo do běžného života a bylo úspěšné při studiu, v pracovních a mezilidských vztazích |
| Poznámka: | | |