| Kód akce: | | 1669111 |
| Název akce: | | Hrou k rozvoji klíčových dovedností |
| Termín konání: | | 14. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 9, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | a) Co je to improvizace/divadelní improvizace a jak ji již využíváme
- V tomto bloku se zaměříme na naše vnímání improvizace, ujasníme si, co to vlastně improvizace je a jak ji již dnes při výuce či jiné práci s žáky a studenty využíváme.
b) Minimum historie
- V této části se budeme věnovat minimu o historii improvizace a o jejím využití ve školách a jiných vzdělávacích institucích
c) Pozitivní psychologie a její vazba na využití improvizace při výuce
- Co nám říká pozitivní psychologie o učení a vhodných podmínkách pro rozvoj žáků/studentů a jaká je její vazba na improvizaci
d) Praktické aktivity a hry pro rozvoj žáků/studenty
- Tato klíčová část kurzu bude zaměřena na praktické nástroje aplikované divadelní improvizace:
1. Hry zaměřené na rozehřátí, uvolnění a pozitivního naladění žáků a studentů, budování důvěry ve skupině, práce s chybou
2. Spolupráce a napojení na partnera přijímání nápadů a návrhů/nabídek od spoluhráče, naslouchání všemi smysly, navazování na spoluhráče, kreativní řešení situací
3. Hry zaměřené na prezentační dovednosti získávání jistoty při prezentování, autentický projev, práce s neočekávanými situacemi rychlé reakce
e) Reflexe celého dne a závěr
- Závěrečná část dne bude věnována společné i individuální reflexi a aplikaci získaných poznatků a zážitků do praxe účastníků
|
| Doporučeno pro: | | učitele, vychovatele, výchovné a kariérové poradce |
| Lektor: | | Mgr. Karolína Harries, Lektorka aplikované improvizace
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | a) Co je to improvizace/divadelní improvizace a jak ji již využíváme
- V tomto bloku se zaměříme na naše vnímání improvizace, ujasníme si, co to vlastně improvizace je a jak ji již dnes při výuce či jiné práci s žáky a studenty využíváme.
b) Minimum historie
- V této části se budeme věnovat minimu o historii improvizace a o jejím využití ve školách a jiných vzdělávacích institucích
c) Pozitivní psychologie a její vazba na využití improvizace při výuce
- Co nám říká pozitivní psychologie o učení a vhodných podmínkách pro rozvoj žáků/studentů a jaká je její vazba na improvizaci
d) Praktické aktivity a hry pro rozvoj žáků/studenty
- Tato klíčová část kurzu bude zaměřena na praktické nástroje aplikované divadelní improvizace:
1. Hry zaměřené na rozehřátí, uvolnění a pozitivního naladění žáků a studentů, budování důvěry ve skupině, práce s chybou
2. Spolupráce a napojení na partnera přijímání nápadů a návrhů/nabídek od spoluhráče, naslouchání všemi smysly, navazování na spoluhráče, kreativní řešení situací
3. Hry zaměřené na prezentační dovednosti získávání jistoty při prezentování, autentický projev, práce s neočekávanými situacemi rychlé reakce
e) Reflexe celého dne a závěr
- Závěrečná část dne bude věnována společné i individuální reflexi a aplikaci získaných poznatků a zážitků do praxe účastníků
1. Seznámit se s metodou aplikované divadelní improvizace
2. Pochopit možnosti a výhody využití aplikované improvizace ve výuce či jiné práci se žáky/studenty
3. Osvojit si řadu aktivit/her pro využití v denní praxi účastníků
|
| Poznámka: | | Seminář je vhodný do šablon OP VVV.
|