| Kód akce: | | 1658311 |
| Název akce: | | Zážitková pedagogika ve výchově a výuce - nové metody výuky |
| Termín konání: | | 16. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Pedagogicko-psychologická poradna Svitavy, Riegrova 11 |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Kurz je inspirací pro všechny, kteří vyučují a vychovávají žáky ve školách či děti na táborech, na kroužcích a podobně a chtějí ve své pedagogické práci využívat principy zážitkové pedagogiky. Na kurzu si osvojí základní poznatky z psychologie a pedagogiky v praxi, které pomáhají vést děti k rozvoji konkrétních požadovaných klíčových kompetencí na daném stupni školy.
První část kurzu se zabývá druhy klíčových kompetencí a jejich možnostmi rozvoje pomocí herních aktivit. Rozebírá základní principy zážitkové pedagogiky a druhy výchovně vzdělávacích cílů dle věku dětí.
Druhou částí je pojem hra jako nejdůležitější zdroj poznání a seberozvoje. Jaké jsou druhy a principy her. Jak vytvořit svou hru s konkrétním přínosem. Zásady vedení her a reflexe. Vše na základě vlastního hraní. Kurz je bohatou inspirací samotných her a aktivit, ale především je cílem naše autorská metodika postupu tvorby nových her. Každý může vytvářet nové a přínosné herní aktivity. Každý účastník dostane po kurzu seznam všech uskutečněných her na kurzu, včetně jejich popisu a pravidel. |
| Doporučeno pro: | | učitelů MŠ, ZŠ, vychovatelů škol a ŠZ,ZUŠ, pedagogy volného času, učitelé - vedoucí zájmových kroužků |
| Lektor: | | Mgr. Pavel Rampas,
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Kurz je inspirací pro všechny, kteří vyučují a vychovávají žáky ve školách či děti na táborech, na kroužcích a podobně a chtějí ve své pedagogické práci využívat principy zážitkové pedagogiky. Na kurzu si osvojí základní poznatky z psychologie a pedagogiky v praxi, které pomáhají vést děti k rozvoji konkrétních požadovaných klíčových kompetencí na daném stupni školy.
První část kurzu se zabývá druhy klíčových kompetencí a jejich možnostmi rozvoje pomocí herních aktivit. Rozebírá základní principy zážitkové pedagogiky a druhy výchovně vzdělávacích cílů dle věku dětí.
Druhou částí je pojem hra jako nejdůležitější zdroj poznání a seberozvoje. Jaké jsou druhy a principy her. Jak vytvořit svou hru s konkrétním přínosem. Zásady vedení her a reflexe. Vše na základě vlastního hraní. Kurz je bohatou inspirací samotných her a aktivit, ale především je cílem naše autorská metodika postupu tvorby nových her. Každý může vytvářet nové a přínosné herní aktivity. Každý účastník dostane po kurzu seznam všech uskutečněných her na kurzu, včetně jejich popisu a pravidel.
Účastníci si uvědomí, jaké klíčové kompetence mohou prostřednictvím zážitku rozvíjet. Naučí se vytvářet hru podle vlastních kritérií a využít ji pro rozvoj a motivaci dětí a žáků. |
| Poznámka: | | |