| Kód akce: | | 1212211 |
| Název akce: | | Pojďme spolu do pohádky |
| Termín konání: | | 17. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 4 vyučovací hodiny |
| Místo konání: | | Domov mládeže SPŠ, Čáslavská 973, Chrudim |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 9, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | „Pojďme se podívat do pohádky“ – do nejpřirozenějšího světa dětí. Ukážeme si, jak se dá prostřednictvím dramatické výchovy prožít Zlatovláska, Popelka a Šípková Růženka (tu můžeme využít i pro besídku).
Seminář prezentuje projekty na téma pohádka, které byly realizovány s dětmi v MŠ. Mojí snahou je ukázat učitelkám , jak se dají cestou dramatické výchovy naplňovat cíle a klíčové kompetence v MŠ.
Například týdenní projekt „Popelka“ obsahuje tyto dramatické hry
„Imaginární kniha Popelka“ – rytmus, asociace
„Klíčová dírka“ – představivost, fantazie
„Ztracený oříšek“ – komunikativní kruh, podporování vlastního názoru
„Na Bystrozrakého“ – dodržování pravidel, zrakové vnímání, orientace v prostoru, pojmy
před, za , vedle..
„Nafoukané sestry“ – hra v roli
„Holoubci“ – prosociální chování, třídění, jemná motorika
„Ztracený střevíček“ – přiřazování stejného předmětu, poměřování, vnímání detailu, partnerství
„Ples“ – základy společenského chování, pohybová improvizace
Všechny hry činnosti na sebe navazují v posloupnosti děje pohádky a jsou doplněny individuálními či skupinovými úkoly.
Součástí semináře může být i videoukázka práce lektorky s dětmi ve školce.
|
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ |
| Lektor: | | Bc. Irena Zavadilová, vedoucí uč. MŠ Havlíčkův Brod
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 700 Kč |
| Tematická náplň: | | „Pojďme se podívat do pohádky“ – do nejpřirozenějšího světa dětí. Ukážeme si, jak se dá prostřednictvím dramatické výchovy prožít Zlatovláska, Popelka a Šípková Růženka (tu můžeme využít i pro besídku).
Seminář prezentuje projekty na téma pohádka, které byly realizovány s dětmi v MŠ. Mojí snahou je ukázat učitelkám , jak se dají cestou dramatické výchovy naplňovat cíle a klíčové kompetence v MŠ.
Například týdenní projekt „Popelka“ obsahuje tyto dramatické hry
„Imaginární kniha Popelka“ – rytmus, asociace
„Klíčová dírka“ – představivost, fantazie
„Ztracený oříšek“ – komunikativní kruh, podporování vlastního názoru
„Na Bystrozrakého“ – dodržování pravidel, zrakové vnímání, orientace v prostoru, pojmy
před, za , vedle..
„Nafoukané sestry“ – hra v roli
„Holoubci“ – prosociální chování, třídění, jemná motorika
„Ztracený střevíček“ – přiřazování stejného předmětu, poměřování, vnímání detailu, partnerství
„Ples“ – základy společenského chování, pohybová improvizace
Všechny hry činnosti na sebe navazují v posloupnosti děje pohádky a jsou doplněny individuálními či skupinovými úkoly.
Součástí semináře může být i videoukázka práce lektorky s dětmi ve školce.
Metodou dramatické výchovy
- zvýšit prožitek dětí
- rozvíjet slovní zásobu
- rozvíjet fantazii
- vyjadřovat pohybem náladu
- rozvíjet kooperativní dovednosti
- rozvíjet prosociální vztahy |
| Poznámka: | | |