| Kód akce: | | 0601421 |
| Název akce: | | Matematika názorně nejen pro žáky s dyskalkulií |
| Termín konání: | | 7. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Podpora rozvoje matematických dovedností nejen pro žáky s dyskalkulií:
Nejčastější příčiny obtíží (2h)
• v kontextu osobnostních předpokladů žáka (kognitivní, percepční a osobnostní limity) a působení a možností školy (1h);
• zákonitosti v rozvoji matematických představ, možné příčiny oslabení, metodická úskalí při rozvoji matematických dovedností, dyskalkulie (1h)
Pedagogická diagnostika (2h):
• vznik, projevy, průběh a příčiny obtíží, kvalitativní diagnostika předmatematických
• kvalitativní diagnostika matematických dovedností na 1. stupni ZŠ, které jsou často podkladem obtíží v matematice i na 2. stupni ZŠ;
Podpora rozvoje – podpůrná opatření (4h):
možnosti podpory rozvoje matematických představ v oblasti vytváření představy přirozených čísel (desítková soustava, poziční hodnota číslic v čísle, efektivní postupy při numerických operacích sčítání, odčítání, násobení a dělení, včetně navazujících matematických dovedností pro úspěšné osvojování učiva zejména na 1. st. ZŠ
• předmatematické představy +obor přirozených čísel 0-100
• obor přirozených čísel 0-1000
• obor přirozených čísel 0-1000000
• numerické operace násobení a dělení v kontextu navazujícího učiva na ZŠ
|
| Doporučeno pro: | | učitele 1. st. ZŠ, asistenty pedagoga, školní speciální pedagogy |
| Lektor: | | PaedDr. Renáta Wolfová,
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1500 Kč |
| Tematická náplň: | | Podpora rozvoje matematických dovedností nejen pro žáky s dyskalkulií:
Nejčastější příčiny obtíží (2h)
• v kontextu osobnostních předpokladů žáka (kognitivní, percepční a osobnostní limity) a působení a možností školy (1h);
• zákonitosti v rozvoji matematických představ, možné příčiny oslabení, metodická úskalí při rozvoji matematických dovedností, dyskalkulie (1h)
Pedagogická diagnostika (2h):
• vznik, projevy, průběh a příčiny obtíží, kvalitativní diagnostika předmatematických
• kvalitativní diagnostika matematických dovedností na 1. stupni ZŠ, které jsou často podkladem obtíží v matematice i na 2. stupni ZŠ;
Podpora rozvoje – podpůrná opatření (4h):
možnosti podpory rozvoje matematických představ v oblasti vytváření představy přirozených čísel (desítková soustava, poziční hodnota číslic v čísle, efektivní postupy při numerických operacích sčítání, odčítání, násobení a dělení, včetně navazujících matematických dovedností pro úspěšné osvojování učiva zejména na 1. st. ZŠ
• předmatematické představy +obor přirozených čísel 0-100
• obor přirozených čísel 0-1000
• obor přirozených čísel 0-1000000
• numerické operace násobení a dělení v kontextu navazujícího učiva na ZŠ
Získání kompetencí pro pedagogickou diagnostiku matematických představ žáka s možností následné cílené pedagogické intervence. Porozumění procesům při vytváření představy čísla. V návaznosti pak dokázat volit správné metodické postupy a podpůrná opatření pro žáky, kteří mají v těchto oblastech objektivní či subjektivní obtíže. |
| Poznámka: | | |