| Kód akce: | | 0247111 |
| Název akce: | | Škádlení nebo šikana? |
| Termín konání: | | 25. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 6 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | 1. Teoretická část (vyberte: přednáška, výklad) Šikana – její charakteristika - podmínky a příčiny vzniku šikany.
• osobnost šikanujícího, osobnost oběti
• formy / příznaky / agrese MŠ - náklonnost x moc, krutost…
2. Varovné signály šikany (signály pro pedagoga ve škole, signály pro rodiče).
• jak rozlišit škádlení od šikanování - obecné rozdíly
• podezřelé vnější epizody – „legrace“
• projev šikany / nepřímý, přímý /
• nutnost spolupráce s odborníky
3. Rozdíly mezi šikanováním a škádlením v rozlišení
• záměru
• motivace
• postoji
• citlivosti
• zranitelnosti
• emočním stavu
4. Obtíže při identifikaci šikany
• strach a masivní obrana
• skrytost a její nepřístupnost
• neostrost hranic /šikana x škádlení /
• spektrum různorodosti chování
5. Řešení šikanování
• pedagogická opatření
• způsob vedení při vyšetřování šikany
• postoje rodičů aktérů
6. Prevence šikany
• primární prevence
• sekundární prevence
7. Odkazy: Metodický pokyn MŠMT ČR k prevenci a řešení
šikanování v MŠ, ZŠ
Bezplatné telefonní linky – informace, charakteristiky
Zákon o sociálně- právní ochraně dětí
8. Kazuistika |
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ
|
| Lektor: | | Mgr. Svatava Vyhlídalová, speciální pedagog, Olomouc
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1000 Kč |
| Tematická náplň: | | 1. Teoretická část (vyberte: přednáška, výklad) Šikana – její charakteristika - podmínky a příčiny vzniku šikany.
• osobnost šikanujícího, osobnost oběti
• formy / příznaky / agrese MŠ - náklonnost x moc, krutost…
2. Varovné signály šikany (signály pro pedagoga ve škole, signály pro rodiče).
• jak rozlišit škádlení od šikanování - obecné rozdíly
• podezřelé vnější epizody – „legrace“
• projev šikany / nepřímý, přímý /
• nutnost spolupráce s odborníky
3. Rozdíly mezi šikanováním a škádlením v rozlišení
• záměru
• motivace
• postoji
• citlivosti
• zranitelnosti
• emočním stavu
4. Obtíže při identifikaci šikany
• strach a masivní obrana
• skrytost a její nepřístupnost
• neostrost hranic /šikana x škádlení /
• spektrum různorodosti chování
5. Řešení šikanování
• pedagogická opatření
• způsob vedení při vyšetřování šikany
• postoje rodičů aktérů
6. Prevence šikany
• primární prevence
• sekundární prevence
7. Odkazy: Metodický pokyn MŠMT ČR k prevenci a řešení
šikanování v MŠ, ZŠ
Bezplatné telefonní linky – informace, charakteristiky
Zákon o sociálně- právní ochraně dětí
8. Kazuistika
Jak rozlišit šikanování od škádlení?
Informace "proč si děti vzájemně ubližují?" upozorňují na zárodky a možnosti řešení negativního společenského jevu - rodících se příznaků šikany již v MŠ.
|
| Poznámka: | | |