| Kód akce: | | 0203321 |
| Název akce: | | Začínám učit v MŠ |
| Termín konání: | | 8. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Pedagogicko-psychologická poradna Svitavy, Riegrova 11 |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Seminář určený začínajícím pedagogům v MŠ
Seminář bude rozdělen do těchto částí:
a) Osobnost pedagoga v MŠ - profesní dovednosti učitelky mateřské školy
b) Třída plná dětí – zvládnu vše v praxi?
Průběh dne v MŠ „krok za krokem“ - předání praktických zkušeností, námětů a rad k práci v MŠ
- režimové momenty od příchodu dítěte do MŠ po předávání dítěte zákonným zástupcům v praxi – význam režimu dne, důležitost rituálů, názorné praktické ukázky s účastnicemi semináře, co je pro dítě důležité, čeho se vyvarovat s okamžitou zpětnou vazbou posluchačů, reakce na dotazy, problémy z praxe (přebírání dítěte učitelkou, hry a činnosti dle zájmu dětí, stolování, hygienické návyky, sebeobsluha, vytváření pravidel chování dané třídy, pobyt venku, odpočinek, předávání dětí kolegyni nebo zákonným zástupcům)
- zajištění maximální bezpečnosti dětí po celý den v MŠ –průběžné vyhodnocování rizik v praxi jak v interiéru MŠ, tak venku
- dokumentace třídy, školy
- přímá a nepřímá práce učitelky MŠ (důležitost promyšlenosti a plánování výchovně - vzdělávací práce s dětmi i akcí s rodiči a veřejností, příprava pomůcek, spontánní a řízené činnosti, hlavní metody práce s dětmi předškolního věku, hodnocení práce, práce pro školu, sebevzdělávání,..)
c) Komunikace uvnitř a vně mateřské školy – komunikace s dětmi, se zaměstnanci, s rodiči, s veřejností, se zřizovatelem, s kontrolními orgány
- komunikace s dětmi, význam kladení otázek dětem, komunitní a diskusní kruh
- komunikace verbální a nonverbální
- komunikace ústní a písemná
d) Jak si udržet nadšení pro práci?
Duševní hygiena učitelky v mateřské škole
Motivace pro práci, radost z práce, jak předejít syndromu vyhoření
Význam dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
e) Dotazy posluchačů, pomoc při řešení konkrétních situací, diskuse
Reakce a návrhy řešení problémů posluchačů semináře z praxe, zodpovězení dotazů
f) Nabídka doporučené literatury, materiálů k práci |
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ |
| Lektor: | | Mgr. Iva Tomášková,
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1500 Kč |
| Tematická náplň: | | Seminář je určený začínajícím pedagogům v MŠ.
Seminář bude rozdělen do těchto částí:
a) Osobnost pedagoga v MŠ - profesní dovednosti učitelky mateřské školy
b) Třída plná dětí - zvládnu vše v praxi?
Průběh dne v MŠ "krok za krokem" - předání praktických zkušeností, námětů a rad k práci v MŠ
- režimové momenty od příchodu dítěte do MŠ po předávání dítěte zákonným zástupcům v praxi - význam režimu dne, důležitost rituálů, názorné praktické ukázky s účastnicemi semináře, co je pro dítě důležité, čeho se vyvarovat s okamžitou zpětnou vazbou posluchačů, reakce na dotazy, problémy z praxe (přebírání dítěte učitelkou, hry a činnosti dle zájmu dětí, stolování, hygienické návyky, sebeobsluha, vytváření pravidel chování dané třídy, pobyt venku, odpočinek, předávání dětí kolegyni nebo zákonným zástupcům)
- zajištění maximální bezpečnosti dětí po celý den v MŠ - průběžné vyhodnocování rizik v praxi jak v interiéru MŠ, tak venku
- dokumentace třídy, školy
- přímá a nepřímá práce učitelky MŠ (důležitost promyšlenosti a plánování výchovně-vzdělávací práce s dětmi i akcí s rodiči a veřejností, příprava pomůcek, spontánní a řízené činnosti, hlavní metody práce s dětmi předškolního věku, hodnocení práce, práce pro školu, sebevzdělávání,..)
c) Komunikace uvnitř a vně mateřské školy - komunikace s dětmi, se zaměstnanci, s rodiči, s veřejností, se zřizovatelem, s kontrolními orgány
- komunikace s dětmi, význam kladení otázek dětem, komunitní a diskusní kruh
- komunikace verbální a nonverbální
- komunikace ústní a písemná
d) Jak si udržet nadšení pro práci?
Duševní hygiena učitelky v mateřské škole
Motivace pro práci, radost z práce, jak předejít syndromu vyhoření
Význam dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
e) Dotazy posluchačů, pomoc při řešení konkrétních situací, diskuse
Reakce a návrhy řešení problémů posluchačů semináře z praxe, zodpovězení dotazů
f) Nabídka doporučené literatury, materiálů k práci |
| Poznámka: | | |