| Kód akce: | | 4003141 |
| Název akce: | | Práce s dětmi s diagnostikovanou poruchou autistického spektra (PAS) v MŠ |
| Termín konání: | | 1. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 5 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Kazuistický seminář bude zaměřený především na práci s případy z praxe ve formě kazuistik či zkušeností z edukace dětí v předškolním vzdělávání (možné předávání i ústní formou). Účastníci budou za doprovodu lektorky zpracovávat různé případové studie a příklady z praxe. Budou získávat odpovědi na různé praktické otázky, které se týkají edukace dětí předškolního věku s PAS. Zejména bude seminář zaměřen na uplatňování podpůrných opatření ve vztahu k rozvoji sebeobslužných dovedností, znalostí, schopností a dovedností vztahujících se ke školní zralosti dětí a k jejich přípravě k primárnímu vzdělávání. Představeny budou osvědčené metody práce, organizační opatření a další podpůrná opatření, která je vhodná přijmou přijmout před nástupem dítěte s PAS do MŠ a průběhu jeho edukace. Řešeno bude také vytvoření kooperativního vztahu mezi mateřskou školou a rodinou. Jednotlivé případy budou řešeny týmově s podporou zkušeností lektorky. |
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ, spec. škol, asistentů pedagoga |
| Lektor: | | Mgr. Markéta Jirásková, speciální pedagog a krajská koordinátorka péče o žáky s PAS SPC Svítání, Pardubice
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1200 Kč |
| Tematická náplň: | | Kazuistický seminář bude zaměřený především na práci s případy z praxe ve formě kazuistik či zkušeností z edukace dětí v předškolním vzdělávání (možné předávání i ústní formou). Účastníci budou za doprovodu lektorky zpracovávat různé případové studie a příklady z praxe. Budou získávat odpovědi na různé praktické otázky, které se týkají edukace dětí předškolního věku s PAS. Zejména bude seminář zaměřen na uplatňování podpůrných opatření ve vztahu k rozvoji sebeobslužných dovedností, znalostí, schopností a dovedností vztahujících se ke školní zralosti dětí a k jejich přípravě k primárnímu vzdělávání. Představeny budou osvědčené metody práce, organizační opatření a další podpůrná opatření, která je vhodná přijmou přijmout před nástupem dítěte s PAS do MŠ a průběhu jeho edukace. Řešeno bude také vytvoření kooperativního vztahu mezi mateřskou školou a rodinou. Jednotlivé případy budou řešeny týmově s podporou zkušeností lektorky.
Účastníci budou seznámení s aplikací doporučovaných podpůrných opatření pro edukaci dítěte předškolního věku s PAS dle Doporučení školského poradenského zařízení pro vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a s ohledem na specifické projevy tirády poruchy autistického spektra v předškolním věku. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |