| Tematická náplň: | | 20. 9. 2023
10:00 - 10:15
1
Poradenské dny ApPPP
20. - 21. 9. 2023
Zahájení konference a úvodní slovo
Mgr. Jana Hlavová, předsedkyně ApPPP
10:15 - 11:15
Mentální postižení a sociální znevýhodnění
- existují cesty vpřed?
část I.
Mgr. Matěj Seifert,
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (PsÚ AV ČR)
V příspěvku jsou prezentována vybraná zjištění o souvislostech sociálníhoznevýhodnění a mentálního postižení, obecně i specificky v kontextučeského školství. Budou představeny dva postupy, jak posoudit validituvyšetření intelektu u dítěte, u kterého je výkon v testu ovlivněn sociálnímznevýhodněním, přičemž jeden z těchto postupů je ověřen v ČR u metodyWJ IV u romských dětí. Prezentovány jsou vybrané možnosti posuzovánísociálního znevýhodnění. Diskutováno je, jaké nároky klást v existující situacina praxi poradenských zařízení, na vydavatele metod, co očekávat odakademické sféry a čím by mohlo přispět MŠMT.
11:45 - 13:00
Hotel Jezerka, SEČ
Ústupky 278,
538 07 Seč
11:15 - 11:45
Občerstvení
Mentální postižení a sociální znevýhodnění
- existují cesty vpřed?
část II.
Mgr. Matěj Seifert,
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (PsÚ AV ČR)
14:00 - 16:00
Charakter – priorita vzdělávání, která má budoucnost
prof. PhDr. Jan Hábl, Ph.D.
13:00 - 14:00
Oběd
16:00 - 16:30
Občerstvení
16:30 – 18:00
Wellbeing, když se (nejen) děti těší do školy
Mgr. Tomáš Vokáč, Ph.D., MBA
16:30 – 18:00
Jednání ředitelské sekce (sekce pouze pro ředitele a vedoucí PPP)
Mgr. Jana Hlavová, Mgr. Soňa Holá
9:00 - 10:30
11:00 - 12:45
Formační role pedagoga aneb well-being žáka v teorii a praxi.
Odkud, kam a s jakými přirozenými důsledky směřujeme?
prof. Anna Hogenová - kinantropoložka, filosofka a profesorka
působící na českých vysokých školách
18:00 – 18:30
SNĚM – pro členy ApPPP
odsouhlasení a doplnění nových stanov ApPPP
19:00 - 20:00
Večeře
20:00 - 24:00
Neformální společenské setkání
21. 9. 2023
Hlavní směry revize RVP ZV
RNDr. Kamil Ubr - ředitel Odboru
kurikula všeobecného vzdělávání NPI ČR
10:30 - 11:00
Občerstvení
12:30 - 13:00
Ukončení konference. |