| Kód akce: | | 1629141 |
| Název akce: | | Na mně záleží - péče o vlastní psychohygienu |
| Termín konání: | | 7. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Profese učitele a psychohygiena
• Stresové situace – které ovlivnit můžeme/které ovlivnit nemůžeme (účastníci si na základě cvičení identifikují sami stresové oblasti a rozdělí do dvou skupin, následně diskutujeme o strategiích řešení stresových situací z první skupiny a pak z druhé. Lektor uvádí typy, rady, návody
Být přirozenou autoritou
• vlastnosti, schopnosti a dovednosti autority – skupinová práce a následně individuální práce, jak pracovat na svých vlastnostech
Blokády duševní pohody a jejich odstranění
• vnitřní postoje a přesvědčení – jejich identifikace na základě modelu kognitivně behaviorální psychoterapie
Vnější a vnitřní zdroje duševní hygieny
• analýza a práce s životní energií – co nám energii bere a co dává (cvičení individuální, pojmenování a rozeznání aktuálních „požíračů“ energie a času a jejich eliminace, koučovací způsob vedení skupiny)
• kde potřebujeme doplnit energii? Co potřebujeme více zařadit do života? – vytvoření vlastní strategie změny
• životní styl – zaznamenání a rozebrání životních oblastí a jejich vyrovnání pomocí cvičen
• pohyb, spánek, strava a jejich vliv na psychiku a celkovou spokojenost?
Co říkají nejnovější výzkumy o spokojenosti člověka?
Psychosomatika – co nám říká naše tělo?
• emoce a jejich vliv na orgány
• Jak ovlivňovat svoje zdraví a imunitu?
Hodnoty, priority a potřeby a jejich naplnění v pracovním a osobním životě
Nácvik relaxace, imaginace – Jacobsonova progresivní relaxace
Rady a tipy k osobní psychohygieně pedagogů
|
| Doporučeno pro: | | pedagogy všech typů škol a školských zařízení |
| Lektor: | | Mgr. Zdenka Tmějová,
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Profese učitele a psychohygiena
• Stresové situace – které ovlivnit můžeme/které ovlivnit nemůžeme (účastníci si na základě cvičení identifikují sami stresové oblasti a rozdělí do dvou skupin, následně diskutujeme o strategiích řešení stresových situací z první skupiny a pak z druhé. Lektor uvádí typy, rady, návody
Být přirozenou autoritou
• vlastnosti, schopnosti a dovednosti autority – skupinová práce a následně individuální práce, jak pracovat na svých vlastnostech
Blokády duševní pohody a jejich odstranění
• vnitřní postoje a přesvědčení – jejich identifikace na základě modelu kognitivně behaviorální psychoterapie
Vnější a vnitřní zdroje duševní hygieny
• analýza a práce s životní energií – co nám energii bere a co dává (cvičení individuální, pojmenování a rozeznání aktuálních „požíračů“ energie a času a jejich eliminace, koučovací způsob vedení skupiny)
• kde potřebujeme doplnit energii? Co potřebujeme více zařadit do života? – vytvoření vlastní strategie změny
• životní styl – zaznamenání a rozebrání životních oblastí a jejich vyrovnání pomocí cvičen
• pohyb, spánek, strava a jejich vliv na psychiku a celkovou spokojenost?
Co říkají nejnovější výzkumy o spokojenosti člověka?
Psychosomatika – co nám říká naše tělo?
• emoce a jejich vliv na orgány
• Jak ovlivňovat svoje zdraví a imunitu?
Hodnoty, priority a potřeby a jejich naplnění v pracovním a osobním životě
Nácvik relaxace, imaginace – Jacobsonova progresivní relaxace
Rady a tipy k osobní psychohygieně pedagogů
Analyzovat blokády duševní pohody
Naučit se odstraňovat tyto blokády
Vědomě řídit příjem a výdej životní energie
Efektivně pracovat s emocemi a využívat je pozitivně
Tvořit konstruktivně životní styl
Uvědomit si své hodnoty, priority a potřeby a jejich naplnění
Naučit se účinně relaxovat a využívat své představivosti
|
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |