| Kód akce: | | 1625141 |
| Název akce: | | Hodnocení a zpětná vazba |
| Termín konání: | | 8. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Problematika klasifikace a hodnocení, tvorba objektivních školních pravidel a kritérií hodnocení žáka, individuální přístup k žákům, Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů jako předpoklad k hodnocení a k jeho individualizaci, hodnocení jako jeden z faktorů ovlivňující kvalitu vzdělávání, nutnost žákova sebehodnocení, portfolia žáků jako jeden ze způsobů hodnocení. Vzdělávací program se zaměří zejména na formativní hodnocení – popisný jazyk a popisnou zpětnou vazbu. -4 rohy + extrém: zjištění základních prekonceptů účastníků k tématu hodnocení 1 h. -Metodou Kmeny a kořeny (případně Sněhová koule) shromáždíme účastnické prekoncepty i koncepty k základním pojmům tématu: evaluace, sumativní hodnocení, formativní hodnocení, SMART, Bloomova taxonomie, kriteriální hodnocení... 1 h. -Učitelovy zásady při hodnocení žáka, funkce zkoušení a hodnocení, Co vše může učitele při zkoušení a hodnocení žáků ovlivnit. 1 h. -6 podmínek formativního hodnocení, zpětná vazba - nácvik poskytování popisné zpětné vazby 2 h. -Skupinové vytváření hodnotících kritérií a indikátorů ke konkrétní metodě, cesta od hodnocení k sebehodnocení žáků – nástroje, pracovní list a portfolia pro žákovo sebehodnocení; koučovací rozhovor vedoucí žáka k naplánování dalšího postupu jeho školní práce a přípravy k dosažení stanoveného cíle 2h -Metoda V-Ch–D a její využití k měření pokroku během vyučovací hodiny 1h. |
| Doporučeno pro: | | pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ, SOU, VOŠ |
| Lektor: | | PhDr. Libor Kyncl, lektor pro DVPP
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Problematika klasifikace a hodnocení, tvorba objektivních školních pravidel a kritérií hodnocení žáka, individuální přístup k žákům, Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů jako předpoklad k hodnocení a k jeho individualizaci, hodnocení jako jeden z faktorů ovlivňující kvalitu vzdělávání, nutnost žákova sebehodnocení, portfolia žáků jako jeden ze způsobů hodnocení. Vzdělávací program se zaměří zejména na formativní hodnocení – popisný jazyk a popisnou zpětnou vazbu. -4 rohy + extrém: zjištění základních prekonceptů účastníků k tématu hodnocení 1 h. -Metodou Kmeny a kořeny (případně Sněhová koule) shromáždíme účastnické prekoncepty i koncepty k základním pojmům tématu: evaluace, sumativní hodnocení, formativní hodnocení, SMART, Bloomova taxonomie, kriteriální hodnocení... 1 h. -Učitelovy zásady při hodnocení žáka, funkce zkoušení a hodnocení, Co vše může učitele při zkoušení a hodnocení žáků ovlivnit. 1 h. -6 podmínek formativního hodnocení, zpětná vazba - nácvik poskytování popisné zpětné vazby 2 h. -Skupinové vytváření hodnotících kritérií a indikátorů ke konkrétní metodě, cesta od hodnocení k sebehodnocení žáků – nástroje, pracovní list a portfolia pro žákovo sebehodnocení; koučovací rozhovor vedoucí žáka k naplánování dalšího postupu jeho školní práce a přípravy k dosažení stanoveného cíle 2h -Metoda V-Ch–D a její využití k měření pokroku během vyučovací hodiny 1h.
Cílem této vzdělávací akce je podpořit sdílení a debaty mezi zúčastněnými učiteli o cílech a způsobech jejich hodnocení. Účastník semináře sdílí s ostatními své zkušenosti s hodnocením. Zná konkrétní příklady na typy hodnocení. Vyzkouší si poskytování zpětné vazby, rozliší mezi chválou a oceněním. Zformuluje příklad na hodnocení s pomocí hodnotících kritérií a indikátorů. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |