| Kód akce: | | 1622141 |
| Název akce: | | Žák jako hlavní aktér výuky |
| Termín konání: | | 7. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Program je tvořen metodami podporujícími rozvoj klíčových kompetencí u žáků + diskusemi o zásadách aktivního učení. Program je postavený na aktivitě a vzájemném sdílení účastníků.
Alfa box na téma Aktivní učení 1 h.
Metakognice a její místo mezi žákovými činnostmi ½ h.
Jak vést žáky k reflexi jejich aktivního učení, zásady reflexe a zpětné vazby ½ h.
Práce s příběhem Medvěd – hledání různých verzí ½ h.
Dvojitý zápisník + Poslední slovo patří mně 1 h.
Učíme se navzájem + Pyramida údajů 1 h.
= vyzkoušení metod, které podporují vlastní myšlení žáků
Výchovné přístupy učitele a jejich vliv na žákovo místo a sebepojetí při vyučování 1 h.
Podpora v práci učitele – nácvik vět a formulací, které jsou komunikačně rovnocenné 1 h.
Zásady aktivního učení – společně vyvozujeme, co vyplynulo z programu 1 h.
Společná reflexe ½ h. |
| Doporučeno pro: | | učitele a ředitele ZŠ, SŠ |
| Lektor: | | PhDr. Libor Kyncl, lektor pro DVPP
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Program je tvořen metodami podporujícími rozvoj klíčových kompetencí u žáků + diskusemi o zásadách aktivního učení. Program je postavený na aktivitě a vzájemném sdílení účastníků.
Alfa box na téma Aktivní učení 1 h.
Metakognice a její místo mezi žákovými činnostmi ½ h.
Jak vést žáky k reflexi jejich aktivního učení, zásady reflexe a zpětné vazby ½ h.
Práce s příběhem Medvěd – hledání různých verzí ½ h.
Dvojitý zápisník + Poslední slovo patří mně 1 h.
Učíme se navzájem + Pyramida údajů 1 h.
= vyzkoušení metod, které podporují vlastní myšlení žáků
Výchovné přístupy učitele a jejich vliv na žákovo místo a sebepojetí při vyučování 1 h.
Podpora v práci učitele – nácvik vět a formulací, které jsou komunikačně rovnocenné 1 h.
Zásady aktivního učení – společně vyvozujeme, co vyplynulo z programu 1 h.
Společná reflexe ½ h.
Účastník kursu:
- pojmenuje zásady aktivního učení
- analyzuje a reflektuje svůj přístup k žákům- nakolik jsem koordinátorem dění?
- popíše vliv metakognice na kompetenční rozvoj žáka
- vyzkouší metody, které podporují vlastní myšlení žáků
|
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |