| Kód akce: | | 1621141 |
| Název akce: | | Řeč těla - neverbální komunikace |
| Termín konání: | | 19. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 5 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Neverbální komunikace u dětí – nutnost jejího porozumění pro sledování dětského sociálního, emočního, kognitivního vývoje.
U dospělých – hlubší uvědomění si vlastních neverbálních signálů ve vztahu k dítěti i svému sociálnímu okolí (naučit se porozumět lépe sobě i druhým, zlepšit své komunikační dovednosti, předcházet nedorozuměním v soc. interakci …).
Komunikace neverbální zaujímá 65% komunikace vyjádřené řečí těla – což je nutné přinejmenším k zamyšlení.
Přehled témat výuky:
Procentuální zastoupení komunikace (mluvený a psaný jazyk v komunikaci); informace, postoje ve vztahu k mimoslovní komunikaci.
Symboly těla – postoje, teritoriální, mocenská a vlastnická gesta…
dotyk a sociální vývoj / pravidla a děti; zdroje úzkosti související s dotykem - sociální vývoj a vazba, taktilní podněty.
Přehled nejdůležitějších signálů v rozhovoru řeč těla – příroda x kultura; rituální a ceremoniální jednání, nevědomé jednání a vědomě režírovaná řeč těla.
Gesta dlaní, rukou paží, oční signály, mocenské hry.
|
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ, 1. stupně ZŠ, Spec. škol, vychovatele, asistenty pedagoga |
| Lektor: | | Mgr. Svatava Vyhlídalová, speciální pedagog, Olomouc
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1200 Kč |
| Tematická náplň: | | Neverbální komunikace u dětí – nutnost jejího porozumění pro sledování dětského sociálního, emočního, kognitivního vývoje.
U dospělých – hlubší uvědomění si vlastních neverbálních signálů ve vztahu k dítěti i svému sociálnímu okolí (naučit se porozumět lépe sobě i druhým, zlepšit své komunikační dovednosti, předcházet nedorozuměním v soc. interakci …).
Komunikace neverbální zaujímá 65% komunikace vyjádřené řečí těla – což je nutné přinejmenším k zamyšlení.
Přehled témat výuky:
Procentuální zastoupení komunikace (mluvený a psaný jazyk v komunikaci); informace, postoje ve vztahu k mimoslovní komunikaci.
Symboly těla – postoje, teritoriální, mocenská a vlastnická gesta…
dotyk a sociální vývoj / pravidla a děti; zdroje úzkosti související s dotykem - sociální vývoj a vazba, taktilní podněty.
Přehled nejdůležitějších signálů v rozhovoru řeč těla – příroda x kultura; rituální a ceremoniální jednání, nevědomé jednání a vědomě režírovaná řeč těla.
Gesta dlaní, rukou paží, oční signály, mocenské hry.
Rozvoj neverbální komunikace podněcuje rozvoj komunikace verbální i sociální ve vztahu k dětem i dospělým .
Cíl - jak lépe porozumět nejen druhým, ale i sobě samým. Akcentují se komunikační dovednosti v sociální interakci. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |