| Kód akce: | | 0901141 |
| Název akce: | | Zážitkové poznávání přírody a jeho využití v zájmovém vzdělávání |
| Termín konání: | | 25. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | 1. Tematický blok: Didaktika zájmového vzdělávání se zaměřením na přírodovědné pokusy (2 hodiny) Z obsahu bloku: Typy přírodovědných pokusů; metody rozdělení práce mezi žáky (experiment realizuje každý sám, žáci pracují ve dvojicích, kooperativní vyučování); struktura lekce zájmového vzdělávání; metoda E-U-R; rozvoj kompetence k řešení problémů; příprava pracovních listů; reflexe a evaluace zájmové činnosti (konkrétní techniky ilustrované na příkladu). Znalosti získané v 1. tematickém bloku účastníci uplatní v bloku 2. 2. Tematický blok: Vybrané pokusy, které lze využít v zájmovém vzdělávání (6 hodin) Z obsahu bloku: Účastníci vzdělávacího programu ve dvojicích, samostatně nebo ve větší skupině zrealizují 10 experimentů (kratších i delších) na nichž si vyzkouší uplatnění znalostí získaných v 1. bloku. Každý experiment bude představen v následující struktuře: A) Pomůcky B) Cíl experimentu C) Evokační otázky D) Vysvětlení daného jevu; oč v experimentu jde a jakou formou téma dětem předat E) Realizace pokusu F) Reflexe G) Možné využití pracovního listu (evaluace) H) Diskuse Seznam přírodovědných pokusů: a) Výroba podmořské sopky a zkoumání hustoty teplé a studené vody b) Co dokáží citrusy? c) Výroba mléčné duhy a „jezdících“ rybiček d) Jak vyrobit barvy, které se nepromíchají e) Různé typy tajných písem f) Ochočujeme plechovku a třídíme pepř od soli g) Určujeme kyselost a zásaditost pomocí přírodních indikátorů h) Kouzelná svítící tuha ch) Výroba tekutého písku i) Nitrocelulóza v akci |
| Doporučeno pro: | | vychovatele škol a školských zařízení, pedagogy volného času |
| Lektor: | | Mgr. et Mgr. Jakub Vlach, SVČ Praha
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | 1. Tematický blok: Didaktika zájmového vzdělávání se zaměřením na přírodovědné pokusy (2 hodiny) Z obsahu bloku: Typy přírodovědných pokusů; metody rozdělení práce mezi žáky (experiment realizuje každý sám, žáci pracují ve dvojicích, kooperativní vyučování); struktura lekce zájmového vzdělávání; metoda E-U-R; rozvoj kompetence k řešení problémů; příprava pracovních listů; reflexe a evaluace zájmové činnosti (konkrétní techniky ilustrované na příkladu). Znalosti získané v 1. tematickém bloku účastníci uplatní v bloku 2. 2. Tematický blok: Vybrané pokusy, které lze využít v zájmovém vzdělávání (6 hodin) Z obsahu bloku: Účastníci vzdělávacího programu ve dvojicích, samostatně nebo ve větší skupině zrealizují 10 experimentů (kratších i delších) na nichž si vyzkouší uplatnění znalostí získaných v 1. bloku. Každý experiment bude představen v následující struktuře: A) Pomůcky B) Cíl experimentu C) Evokační otázky D) Vysvětlení daného jevu; oč v experimentu jde a jakou formou téma dětem předat E) Realizace pokusu F) Reflexe G) Možné využití pracovního listu (evaluace) H) Diskuse Seznam přírodovědných pokusů: a) Výroba podmořské sopky a zkoumání hustoty teplé a studené vody b) Co dokáží citrusy? c) Výroba mléčné duhy a „jezdících“ rybiček d) Jak vyrobit barvy, které se nepromíchají e) Různé typy tajných písem f) Ochočujeme plechovku a třídíme pepř od soli g) Určujeme kyselost a zásaditost pomocí přírodních indikátorů h) Kouzelná svítící tuha ch) Výroba tekutého písku i) Nitrocelulóza v akci
Cílem semináře je: A) Vybavit účastníky základními teoretickými znalostmi pro přípravu a realizaci pokusu v zájmovém vzdělávání; B) Prakticky si vyzkoušet, a na svém pracovišti využít, 10 konkrétních pokusů |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |