| Kód akce: | | 0602441 |
| Název akce: | | Moderní a logické deskové hry |
| Termín konání: | | 9. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 hodin |
| Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Vzdělávací program je součástí cyklu Hravě ve škole (Karetní a postřehové deskové hry, Moderní a logické deskové hry, Deskové a karetní hry pro rozvoj matematické gramotnosti, Hravě k finanční gramotnosti). Jednotlivé semináře jsou na sobě nezávislé a lze absolvovat samostatně.Ve vzdělávacím programu budou představeny postupy a metody práce vhodné při vedení klubu zábavné logiky a her, možnosti využití her v běžné výuce a způsob, jak lze s jejich pomocí rozvíjet finanční gramotnost žáků zábavnou formou. V semináři si ukážeme i to, jak při hrách pracovat s individuálním přístupem k žákům a tak využít plně jejich potenciál. V rámci semináře budou představeny postupy a metody vhodné zejména při vedení klubu zábavné logiky, možnosti nasazení her do běžné výuky a to, jak lze s jejich pomocí rozvíjet logické myšlení žáků zábavnou formou. V první části programu budou představeny základní principy práce v klubu, doporučení na nákup pomůcek s ohledem na věk žáků, doporučení na složení herních skupin, herních strategií a vhodnost zasahování vedoucího do herních aktivit žáků, rozbor herních strategií po ukončení hry a nástin možných alternativních strategií pro příští hraní. Ve druhé části programu seznámí lektor účastníky s konkrétními moderními a logickými deskovými hrami. Na závěr lektor doporučí přítomným literaturu a další informační zdroje na toto téma.
Obsah semináře:
Principy práce v klubu, nákup vhodných pomůcek, herní strategie, zásah do herních aktivit žáků, hra jako zvnějšku řízená motivovaná činnost, při které si žáci procvičují, upevňují vědomosti, dovednosti a návyky a rozvíjejí psychické funkce (paměť, představivost, postřeh atd.), hra jako nástroj rozvoje spolupráce mezi žáky. (1 hodina)
Moderní a logické deskové hry vysvětlení pravidel, seznámení se s taktikami u jednotlivých her a jejich testování (Osadníci z Katanu, Kingdomino, Carcassonne, Velbloudí dostihy, Šplouch, Pexeso pro uši, Paměť 3D, Icecool Ledová škola, Quarto, Quoridor, Quixo, Pylos). (6 hodin)
Alternativní pravidla k zavedeným hrám a jejich pozitiva. (1 hodina)
|
| Doporučeno pro: | | učitele ZŠ, vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, vychovatele školských zařízení, pedagogy volného času |
| Lektor: | | PhDr. Veronika Havelková Ph.D., Vyučující předmětu Matematický software na PedF UK
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Vzdělávací program je součástí cyklu Hravě ve škole (Karetní a postřehové deskové hry, Moderní a logické deskové hry, Deskové a karetní hry pro rozvoj matematické gramotnosti, Hravě k finanční gramotnosti). Jednotlivé semináře jsou na sobě nezávislé a lze absolvovat samostatně.Ve vzdělávacím programu budou představeny postupy a metody práce vhodné při vedení klubu zábavné logiky a her, možnosti využití her v běžné výuce a způsob, jak lze s jejich pomocí rozvíjet finanční gramotnost žáků zábavnou formou. V semináři si ukážeme i to, jak při hrách pracovat s individuálním přístupem k žákům a tak využít plně jejich potenciál. V rámci semináře budou představeny postupy a metody vhodné zejména při vedení klubu zábavné logiky, možnosti nasazení her do běžné výuky a to, jak lze s jejich pomocí rozvíjet logické myšlení žáků zábavnou formou. V první části programu budou představeny základní principy práce v klubu, doporučení na nákup pomůcek s ohledem na věk žáků, doporučení na složení herních skupin, herních strategií a vhodnost zasahování vedoucího do herních aktivit žáků, rozbor herních strategií po ukončení hry a nástin možných alternativních strategií pro příští hraní. Ve druhé části programu seznámí lektor účastníky s konkrétními moderními a logickými deskovými hrami. Na závěr lektor doporučí přítomným literaturu a další informační zdroje na toto téma.
Obsah semináře:
Principy práce v klubu, nákup vhodných pomůcek, herní strategie, zásah do herních aktivit žáků, hra jako zvnějšku řízená motivovaná činnost, při které si žáci procvičují, upevňují vědomosti, dovednosti a návyky a rozvíjejí psychické funkce (paměť, představivost, postřeh atd.), hra jako nástroj rozvoje spolupráce mezi žáky. (1 hodina)
Moderní a logické deskové hry vysvětlení pravidel, seznámení se s taktikami u jednotlivých her a jejich testování (Osadníci z Katanu, Kingdomino, Carcassonne, Velbloudí dostihy, Šplouch, Pexeso pro uši, Paměť 3D, Icecool Ledová škola, Quarto, Quoridor, Quixo, Pylos). (6 hodin)
Alternativní pravidla k zavedeným hrám a jejich pozitiva. (1 hodina)
Účastníci se seznámí s možným postupem, jak mohou ve své škole zrealizovat klub zábavné logiky a her, jakým způsobem jej vést a jakými aktivitami ho naplnit, i to, jak zařazovat deskové hry do běžné výuky na ZŠ. Poznají systém strategií a metod k rozvíjení různých kompetencí žáků (koncentrace, představivost, komunikace, strategické myšlení, plánování, jazykové schopnosti; využití v praxi). Naučí se rozpoznávat a používat vhodné nástroje k rozvíjení a vytváření živého společenství nad hrou. Budou mít příležitost sdílet praktické zkušenosti ze své vlastní praxe. |
| Poznámka: | | Vzdělávací akci je možné zařadit do Šablon OP JAK. |