| Kód akce: | | 0307141 |
| Název akce: | | Čtenářem se člověk nenarodí, čtenáři musíme ukázat cestu... |
| Termín konání: | | 15. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Prožitkový seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující čtení s porozuměním, rozvoj čtenářské gramotnosti, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách českého jazyka zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení. Samozřejmostí je i dodání materiálů v digitální podobě, aby si je pedagogové mohli upravit podle svých potřeb.
Kolegům bude předložen pestrý zásobník osvědčených nápadů, metod, her a postupů pro všechny části hodiny. Odpovíme na otázky, jak udělat výuku pestřejší, hravější a zajímavější pro děti i učitele, seznámíme se s náměty, které napomohou k pozitivnímu klimatu školy a kladným interpersonálním vztahům.
Hodnocení žáků – způsoby hodnocení (rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, potleskové ovace, místo po mé pravici, zvídavý reportér, místa si vymění 2 h
Aktivizační metody – čtenářský a pisatelský žolík, Na spisovatele, Na představy, Na ťukanou, Na kompas, Zmatek nad zmatek, Maxičlověče… 2 h
Čtenářské dílny – pravidla, osvědčené způsoby vedení čtenářských dílen, metody RWCT, rozvoj čtenářských strategií 2 h
Kooperativní prvky ve výuce – běhavka, Činnostní učení, Skládankové učení 2 h
Účastníci se seznámí také s projektovým vyučováním, které tematicky vychází především z těchto předmětů. Vyzkouší si také metody kooperativního učení.
|
| Doporučeno pro: | | učitele 1. stupně ZŠ |
| Lektor: | | Mgr. Jovanka Rybová, ředitelka ZŠ a MŠ Kyjov - Bohuslavice
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Prožitkový seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující čtení s porozuměním, rozvoj čtenářské gramotnosti, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách českého jazyka zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení. Samozřejmostí je i dodání materiálů v digitální podobě, aby si je pedagogové mohli upravit podle svých potřeb.
Kolegům bude předložen pestrý zásobník osvědčených nápadů, metod, her a postupů pro všechny části hodiny. Odpovíme na otázky, jak udělat výuku pestřejší, hravější a zajímavější pro děti i učitele, seznámíme se s náměty, které napomohou k pozitivnímu klimatu školy a kladným interpersonálním vztahům.
Hodnocení žáků – způsoby hodnocení (rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, potleskové ovace, místo po mé pravici, zvídavý reportér, místa si vymění 2 h
Aktivizační metody – čtenářský a pisatelský žolík, Na spisovatele, Na představy, Na ťukanou, Na kompas, Zmatek nad zmatek, Maxičlověče… 2 h
Čtenářské dílny – pravidla, osvědčené způsoby vedení čtenářských dílen, metody RWCT, rozvoj čtenářských strategií 2 h
Kooperativní prvky ve výuce – běhavka, Činnostní učení, Skládankové učení 2 h
Účastníci se seznámí také s projektovým vyučováním, které tematicky vychází především z těchto předmětů. Vyzkouší si také metody kooperativního učení.
Cílem semináře je pomocí praktických dílen představit účastníkům formy a metody, které podporují rozvoj čtenářské gramotnosti žáků a individualizaci výuky českého jazyka. Účastníci si prakticky vyzkoušejí postupy, ověřené praxí lektorky, naučí se spolu se žáky vytvářet řadu vhodných pomůcek a využívat efektivní metody a formy práce. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |