| Kód akce: | | 0233141 |
| Název akce: | | Hravá logopedie v praxi |
| Termín konání: | | 19. 2024 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Jedná se o přednášku prolínající se s workshopem. Od účastníků se očekává aktivní přístup. Rozdělení akce na část teoretickou a praktickou je pouze orientační, obě části se během semináře prolínají.
Teoretická část
1. Úvod - plán akce – seznámení účastníků s programem, organizací, způsobem práce. (30 min.)
2. Základní teoretické poznatky, ze kterých je nutné vycházet – vývoj řeči a jeho základní podmínky a momenty. (60 min.)
3. Formy a metody práce s dětmi – rozdíly, přínosy a úskalí jednotlivých forem a metod. (Formy – individuální/skupinová, metody – aktivní/pasivní - nápodoba, hra, instruktáž, opakování, říkadla, DVD a PC hry) (60 min.)
4. Osobnost učitele, individuální přístup (60 min.)
Praktická část
1. Praktická přípravná cvičení mluvidel, gymnastika mluvidel k nácviku jednotlivých hlásek – účastnící si vše samostatně vyzkouší, včetně špatného a správného postavení mluvidel. (60 min.)
2. Hra jako prostředek a metoda k vytváření jednotlivých hlásek i k procvičování správně vytvářených hlásek v různých spojeních- praktická cvičení a zásoby her, motivace k hrám, průběh her k procvičování výslovnosti a řeči, výsledek, způsoby hodnocení.(60 min.)
3. Sebepoznávání v kontaktu s žákem, možná úskalí a návody, jak si s nimi poradit. (30 min.)
Teoretická a praktická část se budou během celého semináře střídat, prolínat. |
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ, spec. škol, ZŠ - 1. třída |
| Lektor: | | Mgr. Martina Černá,
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Jedná se o přednášku prolínající se s workshopem. Od účastníků se očekává aktivní přístup. Rozdělení akce na část teoretickou a praktickou je pouze orientační, obě části se během semináře prolínají.
Teoretická část
1. Úvod - plán akce – seznámení účastníků s programem, organizací, způsobem práce. (30 min.)
2. Základní teoretické poznatky, ze kterých je nutné vycházet – vývoj řeči a jeho základní podmínky a momenty. (60 min.)
3. Formy a metody práce s dětmi – rozdíly, přínosy a úskalí jednotlivých forem a metod. (Formy – individuální/skupinová, metody – aktivní/pasivní - nápodoba, hra, instruktáž, opakování, říkadla, DVD a PC hry) (60 min.)
4. Osobnost učitele, individuální přístup (60 min.)
Praktická část
1. Praktická přípravná cvičení mluvidel, gymnastika mluvidel k nácviku jednotlivých hlásek – účastnící si vše samostatně vyzkouší, včetně špatného a správného postavení mluvidel. (60 min.)
2. Hra jako prostředek a metoda k vytváření jednotlivých hlásek i k procvičování správně vytvářených hlásek v různých spojeních- praktická cvičení a zásoby her, motivace k hrám, průběh her k procvičování výslovnosti a řeči, výsledek, způsoby hodnocení.(60 min.)
3. Sebepoznávání v kontaktu s žákem, možná úskalí a návody, jak si s nimi poradit. (30 min.)
Teoretická a praktická část se budou během celého semináře střídat, prolínat.
Účastník:
- si ujasní základní teoretická východiska, která ovlivňují vývoj řeči
- naučí se využít těchto znalostí jako odrazového můstku pro praktické činnosti - správné vytváření hlásek, hry upevňující správnou výslovnost
- při nácviku konkrétních her si uvědomí obtížné (problémové) situace v kontaktu s žáky
|
| Poznámka: | | |