| Kód akce: | | 0229141 |
| Název akce: | | Individualizace v předškolním vzdělávání |
| Termín konání: | | 10. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Seminář představí pedagogům pohled na odlišnosti v přístupu k dětem v různých vývojových úrovních, seznámí je se specifiky a riziky v rámci individualizace ve výchově a vzdělávání. Účastníci semináře budou seznámeni s teoretickými východisky, ale zejména pak praktickými postupy, metodami a technikami práce s dětmi předškolního věku. Budou představeny na konkrétních příkladech rovněž odchylky ve vývoji dětí, zaměříme se také na práci s dětmi s nejrůznějšími obtížemi (např. ADHD, PAS a dalšími).
Témata
• Přehled vývojových stádií dětí předškolního věku (psychomotorický a sociální vývoj) – 2 hod.
• Odchylky ve vývoji dětí (specifika problémů, rizika, nerovnoměrný psychomotorický a sociální vývoj) – 2 hod.
• Metody práce s dětmi v různých vývojových stádiích a s dětmi s nerovnoměrným vývojem – náměty, ukázky – 2 hod.
• Orientační pedagogická diagnostika dětí s podezřením na např. PAS, ADHD apod. - 1 hod.
• Zkušenosti z praxe účastníků – vzájemné sdílení a doporučené zdroje - 1 hod.
|
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ, asistenty pedagoga |
| Lektor: | | Mgr. Helena Vlčková, speciální psycholog SPC Poděbrady
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Seminář představí pedagogům pohled na odlišnosti v přístupu k dětem v různých vývojových úrovních, seznámí je se specifiky a riziky v rámci individualizace ve výchově a vzdělávání. Účastníci semináře budou seznámeni s teoretickými východisky, ale zejména pak praktickými postupy, metodami a technikami práce s dětmi předškolního věku. Budou představeny na konkrétních příkladech rovněž odchylky ve vývoji dětí, zaměříme se také na práci s dětmi s nejrůznějšími obtížemi (např. ADHD, PAS a dalšími).
Témata
• Přehled vývojových stádií dětí předškolního věku (psychomotorický a sociální vývoj) – 2 hod.
• Odchylky ve vývoji dětí (specifika problémů, rizika, nerovnoměrný psychomotorický a sociální vývoj) – 2 hod.
• Metody práce s dětmi v různých vývojových stádiích a s dětmi s nerovnoměrným vývojem – náměty, ukázky – 2 hod.
• Orientační pedagogická diagnostika dětí s podezřením na např. PAS, ADHD apod. - 1 hod.
• Zkušenosti z praxe účastníků – vzájemné sdílení a doporučené zdroje - 1 hod.
Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogy se specifiky jednotlivých vývojových úrovní v rámci psychomotorického a sociálního vývoje dětí předškolního věku, nahlédnout a porozumět nerovnoměrnému psychomotorickému a sociálnímu vývoji a na praktických ukázkách a technikách se naučit rozpoznat a kompetentně pracovat v rámci individualizace tak, aby se děti mohly dále rozvíjet co nejvíce. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |