| Kód akce: | | 0228141 |
| Název akce: | | Hyperaktivní, agresivní dítě a žák ve škole a školském zařízení |
| Termín konání: | | 9. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 9, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Specifické projevy dětí v jednotlivých obdobích jejich věku .
Upravené činnosti a přístupy k dítěti. /Kevin Leman/- jak pozitivně usměrňovat a nalézat
správná slova a vhodné podněty k jednání v agresivních projevech dítěte.
• příčiny poruch agresivity u malých dětí:
rozvod rodičů, narození sourozence, úmrtí...
• snížená emoční odolnost dítěte - metody nápravy / jak jinak lze řešit nedorozumění, důsledky nesprávného chování...
• znalost vlastních emocí, zvládání emocí
• metoda tzv. kladné disciplíny / LMD
• stádia získávání přátelství a jeho význam v utváření dětské osobnosti
• pevný řád činností ve vztahu k impulzivním projevům – opatření , přístupy
• hyperaktivita /čilost, nervozita, neklid/ - specifické přístupy v domácím i v školním prostředí
• ztráta motivace /pasivní a přezíravé přístupy/; projevy v chování, přístupy k nemotivovaným dětem
• aktivní rodičovská spolupráce s vyučujícími k dětem se spec. projevy svého chování
• výchovné vlivy rodičovské – trendy / metody /- histriónské matky, úzkostné matky otcové slaboši, tvrdí…; světlé a stinné stránky osobnosti
|
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ, 1. stupně ZŠ, spec. škol, pedagogy volného času, asistenty pedagoga |
| Lektor: | | Mgr. Svatava Vyhlídalová, speciální pedagog, Olomouc
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Specifické projevy dětí v jednotlivých obdobích jejich věku .
Upravené činnosti a přístupy k dítěti. /Kevin Leman/- jak pozitivně usměrňovat a nalézat
správná slova a vhodné podněty k jednání v agresivních projevech dítěte.
• příčiny poruch agresivity u malých dětí:
rozvod rodičů, narození sourozence, úmrtí...
• snížená emoční odolnost dítěte - metody nápravy / jak jinak lze řešit nedorozumění, důsledky nesprávného chování...
• znalost vlastních emocí, zvládání emocí
• metoda tzv. kladné disciplíny / LMD
• stádia získávání přátelství a jeho význam v utváření dětské osobnosti
• pevný řád činností ve vztahu k impulzivním projevům – opatření , přístupy
• hyperaktivita /čilost, nervozita, neklid/ - specifické přístupy v domácím i v školním prostředí
• ztráta motivace /pasivní a přezíravé přístupy/; projevy v chování, přístupy k nemotivovaným dětem
• aktivní rodičovská spolupráce s vyučujícími k dětem se spec. projevy svého chování
• výchovné vlivy rodičovské – trendy / metody /- histriónské matky, úzkostné matky otcové slaboši, tvrdí…; světlé a stinné stránky osobnosti
Umět pochopit, přistupovat, korigovat, vést dítě s odlišnými projevy svého chování, jenž vyvolává různé reakce nejen v jeho bezprostředním okolí. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |