|   | Kód akce: |   | 0227141  | 
|   | Název akce: |   | Předškolák - podporování správného vývoje  | 
|   | Termín konání: |   |  3. 2023 od 09:00  | 
|   | Rozsah akce: |   | 8 vyučovacích hodin | 
|   | Místo konání: |   | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny  | 
|   | Popis spojení: |   | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše   | 
|   | Stručný obsah: |   | Akce je spojením přednášky a workshopu. Od účastníků očekává aktivní a tvořivý přístup k daným tématům. 
Teoretická část
1.	Úvod - plán akce – seznámení účastníků s programem, organizací, způsobem práce. (15 min.)
2.	Základní teoretické poznatky, z kterých je nutné vycházet – vývoj motoriky, jemné motoriky, kognitivních funkcí, základní podmínky vývoje a důležité momenty, kterých je třeba si všimnout.(45 min.)
3.	Formy a metody práce s dětmi v předškolním věku – rozdíly, přínosy a úskalí jednotlivých forem a metod. (Formy – individuální/skupinová, metody – aktivní/pasivní -  nápodoba, hra, instruktáž, výtvarné činnosti vedoucí k uvolnění ruky a  intuitivně správnému držení tužky.)(60 min.)
4.	Osobnost učitele, individuální přístup (60 min.)
Praktická část
1.	Praktická pohybová cvičení podporující vývoj hrubé i jemné motoriky, spolupráci levé a pravé mozkové hemisféry – účastnící si vše samostatně vyzkouší.(60 min.)
2.	Výtvarná hra jako prostředek a metoda k uvolnění ruky a intuitivně správnému držení tužky.(30 min.)
3.	Praktická cvičení a zásoby pohybových a výtvarných her, motivace k hrám, průběh her a jejich úskalí, způsoby hodnocení a případné nápravy.(60 min.)
4.	Sebepoznávání v kontaktu s žákem, možná úskalí a návody, jak si s nimi poradit.(30 min.)
  | 
|   | Doporučeno pro: |   | učitele MŠ, spec. škol, 1. třída ZŠ  | 
|   | Lektor: |   | Mgr. Martina Černá,  
  | 
|   | Garant: |   | Leona Mašková  | 
|   | Účastnický poplatek: |   | 1900 Kč  | 
|   | Tematická náplň: |   | Akce je spojením přednášky a workshopu. Od účastníků očekává aktivní a tvořivý přístup k daným tématům. 
Teoretická část
1.	Úvod - plán akce – seznámení účastníků s programem, organizací, způsobem práce. (15 min.)
2.	Základní teoretické poznatky, z kterých je nutné vycházet – vývoj motoriky, jemné motoriky, kognitivních funkcí, základní podmínky vývoje a důležité momenty, kterých je třeba si všimnout.(45 min.)
3.	Formy a metody práce s dětmi v předškolním věku – rozdíly, přínosy a úskalí jednotlivých forem a metod. (Formy – individuální/skupinová, metody – aktivní/pasivní -  nápodoba, hra, instruktáž, výtvarné činnosti vedoucí k uvolnění ruky a  intuitivně správnému držení tužky.)(60 min.)
4.	Osobnost učitele, individuální přístup (60 min.)
Praktická část
1.	Praktická pohybová cvičení podporující vývoj hrubé i jemné motoriky, spolupráci levé a pravé mozkové hemisféry – účastnící si vše samostatně vyzkouší.(60 min.)
2.	Výtvarná hra jako prostředek a metoda k uvolnění ruky a intuitivně správnému držení tužky.(30 min.)
3.	Praktická cvičení a zásoby pohybových a výtvarných her, motivace k hrám, průběh her a jejich úskalí, způsoby hodnocení a případné nápravy.(60 min.)
4.	Sebepoznávání v kontaktu s žákem, možná úskalí a návody, jak si s nimi poradit.(30 min.)
Účastník:
- si ujasní základní úroveň schopností a dovedností dětí důležitých pro zvládnutí školní docházky a zejména nácviku psaní a čtení
- získá náměty na praktické činnosti, hry a cvičení podporující správný vývoj schopností a dovedností v předškolním věku - zejména vývoj grafomotoriky, intuitivně správného držení tužky a dovedností potřebných k nácviku čtení
- při nácviku konkrétních her bude upozorněn na případná nebezpečí či úskalí při využití s dětmi  | 
|   | Poznámka: |   | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK.   |