| Kód akce: | | 0227141 |
| Název akce: | | Předškolák - podporování správného vývoje |
| Termín konání: | | 3. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Akce je spojením přednášky a workshopu. Od účastníků očekává aktivní a tvořivý přístup k daným tématům.
Teoretická část
1. Úvod - plán akce – seznámení účastníků s programem, organizací, způsobem práce. (15 min.)
2. Základní teoretické poznatky, z kterých je nutné vycházet – vývoj motoriky, jemné motoriky, kognitivních funkcí, základní podmínky vývoje a důležité momenty, kterých je třeba si všimnout.(45 min.)
3. Formy a metody práce s dětmi v předškolním věku – rozdíly, přínosy a úskalí jednotlivých forem a metod. (Formy – individuální/skupinová, metody – aktivní/pasivní - nápodoba, hra, instruktáž, výtvarné činnosti vedoucí k uvolnění ruky a intuitivně správnému držení tužky.)(60 min.)
4. Osobnost učitele, individuální přístup (60 min.)
Praktická část
1. Praktická pohybová cvičení podporující vývoj hrubé i jemné motoriky, spolupráci levé a pravé mozkové hemisféry – účastnící si vše samostatně vyzkouší.(60 min.)
2. Výtvarná hra jako prostředek a metoda k uvolnění ruky a intuitivně správnému držení tužky.(30 min.)
3. Praktická cvičení a zásoby pohybových a výtvarných her, motivace k hrám, průběh her a jejich úskalí, způsoby hodnocení a případné nápravy.(60 min.)
4. Sebepoznávání v kontaktu s žákem, možná úskalí a návody, jak si s nimi poradit.(30 min.)
|
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ, spec. škol, 1. třída ZŠ |
| Lektor: | | Mgr. Martina Černá,
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Akce je spojením přednášky a workshopu. Od účastníků očekává aktivní a tvořivý přístup k daným tématům.
Teoretická část
1. Úvod - plán akce – seznámení účastníků s programem, organizací, způsobem práce. (15 min.)
2. Základní teoretické poznatky, z kterých je nutné vycházet – vývoj motoriky, jemné motoriky, kognitivních funkcí, základní podmínky vývoje a důležité momenty, kterých je třeba si všimnout.(45 min.)
3. Formy a metody práce s dětmi v předškolním věku – rozdíly, přínosy a úskalí jednotlivých forem a metod. (Formy – individuální/skupinová, metody – aktivní/pasivní - nápodoba, hra, instruktáž, výtvarné činnosti vedoucí k uvolnění ruky a intuitivně správnému držení tužky.)(60 min.)
4. Osobnost učitele, individuální přístup (60 min.)
Praktická část
1. Praktická pohybová cvičení podporující vývoj hrubé i jemné motoriky, spolupráci levé a pravé mozkové hemisféry – účastnící si vše samostatně vyzkouší.(60 min.)
2. Výtvarná hra jako prostředek a metoda k uvolnění ruky a intuitivně správnému držení tužky.(30 min.)
3. Praktická cvičení a zásoby pohybových a výtvarných her, motivace k hrám, průběh her a jejich úskalí, způsoby hodnocení a případné nápravy.(60 min.)
4. Sebepoznávání v kontaktu s žákem, možná úskalí a návody, jak si s nimi poradit.(30 min.)
Účastník:
- si ujasní základní úroveň schopností a dovedností dětí důležitých pro zvládnutí školní docházky a zejména nácviku psaní a čtení
- získá náměty na praktické činnosti, hry a cvičení podporující správný vývoj schopností a dovedností v předškolním věku - zejména vývoj grafomotoriky, intuitivně správného držení tužky a dovedností potřebných k nácviku čtení
- při nácviku konkrétních her bude upozorněn na případná nebezpečí či úskalí při využití s dětmi |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |