| Kód akce: | | 0217241 |
| Název akce: | | Využití prvků metody Montessori v tradičních MŠ |
| Termín konání: | | 3. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 9 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Domov mládeže SPŠ, Čáslavská 973, Chrudim |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | 1. Principy a pojmy – seznámení se základními principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori (senzitivní fáze, třístupňová lekce, normalizace, princip ticha, osobnost pedagoga, princip izolované vlastnosti, princip svobody, řád a pořádek)
2. Aktivity praktického života - v sobě zahrnují činnosti, které patří ke každodenním činnostem lidí. Patří sem nejen všechny činnosti, kterými se dokážeme postarat o sebe, o okolí, o druhé, ale i společenské formy chování a tzv. zvláštní cvičení jako je pohyb, chůze po linii a cvičení ticha.
3. Smyslový materiál - aktivity a materiál pro rozvoj zraku, hmatu, sluchu a rozvoj stereognostického smyslu.
4. Aktivity výchovy k míru (mravní a etická výchova)- ukázky jednoduchých aktivit pro vytvoření přátelského klima v dětské skupině.
5. Náhled do matematiky, jazyka a kosmické výchovy
– ukázky práce s matematickým materiálem v oboru do 10, 100, 1000; práce s číslicemi
- význam sluchové analýzy a syntézy, ukázky práce s hmatovými písmeny, pohyblivou abecedou
- seznámení s možnostmi (jednoduché pokusy, rostliny, zvířata, lidé, globus, mapy, planety…), práce s třísložkovými kartami, náměty na prožitkové aktivity
6. Závěrečná elipsa – prožitkové cvičení pro rovnováhu a zároveň zklidnění organizmu |
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ |
| Lektor: | | Vlasta Hillebrandová, členka vedení společnosti Montessori ČR
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | 1. Principy a pojmy – seznámení se základními principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori (senzitivní fáze, třístupňová lekce, normalizace, princip ticha, osobnost pedagoga, princip izolované vlastnosti, princip svobody, řád a pořádek)
2. Aktivity praktického života - v sobě zahrnují činnosti, které patří ke každodenním činnostem lidí. Patří sem nejen všechny činnosti, kterými se dokážeme postarat o sebe, o okolí, o druhé, ale i společenské formy chování a tzv. zvláštní cvičení jako je pohyb, chůze po linii a cvičení ticha.
3. Smyslový materiál - aktivity a materiál pro rozvoj zraku, hmatu, sluchu a rozvoj stereognostického smyslu.
4. Aktivity výchovy k míru (mravní a etická výchova)- ukázky jednoduchých aktivit pro vytvoření přátelského klima v dětské skupině.
5. Náhled do matematiky, jazyka a kosmické výchovy
– ukázky práce s matematickým materiálem v oboru do 10, 100, 1000; práce s číslicemi
- význam sluchové analýzy a syntézy, ukázky práce s hmatovými písmeny, pohyblivou abecedou
- seznámení s možnostmi (jednoduché pokusy, rostliny, zvířata, lidé, globus, mapy, planety…), práce s třísložkovými kartami, náměty na prožitkové aktivity
6. Závěrečná elipsa – prožitkové cvičení pro rovnováhu a zároveň zklidnění organizmu
Seznámit pedagogy s novými náměty a metodami práce pro děti předškolního věku, jejich sociální a pohybový rozvoj, rozvoj osobnosti a rozvoj psychických procesů. Pomocí jednoduchých principů, materiálů a pomůcek umožnit pedagogům u dětí ještě více podpořit rozvoj hrubé a jemné motoriky, koordinace pohybu, kontroly pohybu, koordinace oko - ruka, rozvoj koncentrace pozornosti, vytrvalosti a vůle, myšlení, řeči, slovní zásoby a paměti.
Náhled do pedagogiky Marie Montessori.
|
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |