| Kód akce: | | 0214441 |
| Název akce: | | MŠ a rodina - Spolupráce nebo soupeření? |
| Termín konání: | | 4. 2023 od 10:00 |
| Rozsah akce: | | 7 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Spolupracujete s rodiči dostatečně nebo málo? Jaké jsou příčiny nedostatečné spolupráce? Co můžeme zlepšit? Na tyto další otázky budeme hledat odpověď na základě poznatků o současné rodině, o komunikaci, na základě zkušeností z různých mateřských škol.
Současná rodině, její problémy a radost, které ovlivňují spolupráci s MŠ. (Co rodiče chtějí řešit nebo naopak skrývají.)
- Konflikty v rodině, rozvody a jejich vliv na členy rodiny i vývoj dítěte
- Způsoby rodinné výchovy a jejich důsledky
- Co očekává rodina od MŠ? (Hlídání, odborné vedení, podporu při řešení obtíží-jakých?) 2 hodiny
Komunikace
- Komunikace v rodině mezi dospělými.
- Násilí jako prostředek komunikace mezi rodičem a dítětem, mezi rodičem a pedagogem.
- Rozhovor a současných formách komunikace mezi MŠ a rodiči.
- Jejich klady a zápory.
- Cíle a formy komunikace mezi rodiči a pedagogy mateřských škol. 2 hodiny
Pedagog jako významný činitel komunikace
- Vnímání vlastní role, motivace k práci.
- Vnímání sebe sama nejistota, předpoklady sebejistého vystupování.
- Komunikace pedagoga předcházení konfliktním situacím, vyjadřování, řeč těla. 1hodina
Náměty pro spolupráci mezi mateřskou školou a rodiči
1. Co očekáváte od spolupráce? Co nabízíte?
2. Odpovídá Vaše nabídka potřebám rodičů?
3. Volba forem spolupráce v souvislosti s konkrétním dítětem jeho případnými obtížemi.
4. Příprava rozhovoru s rodičem.
5. Možnosti spolupráce s organizacemi v případě nedostatečné péče o dítěte. (Pedagogicko-psychologická poradna, OSPOD. Místní organizace, které se zabývají podporou rodiny.)
2 hodiny
|
| Doporučeno pro: | | učitele a ředitele MŠ, asistenty pedagoga |
| Lektor: | | PaedDr. Olga Zelinková, CSc., MBA, docentka Husitské teologické fakulty UK
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1600 Kč |
| Tematická náplň: | | Spolupracujete s rodiči dostatečně nebo málo? Jaké jsou příčiny nedostatečné spolupráce? Co můžeme zlepšit? Na tyto další otázky budeme hledat odpověď na základě poznatků o současné rodině, o komunikaci, na základě zkušeností z různých mateřských škol.
Současná rodině, její problémy a radost, které ovlivňují spolupráci s MŠ. (Co rodiče chtějí řešit nebo naopak skrývají.)
- Konflikty v rodině, rozvody a jejich vliv na členy rodiny i vývoj dítěte
- Způsoby rodinné výchovy a jejich důsledky
- Co očekává rodina od MŠ? (Hlídání, odborné vedení, podporu při řešení obtíží-jakých?) 2 hodiny
Komunikace
- Komunikace v rodině mezi dospělými.
- Násilí jako prostředek komunikace mezi rodičem a dítětem, mezi rodičem a pedagogem.
- Rozhovor a současných formách komunikace mezi MŠ a rodiči.
- Jejich klady a zápory.
- Cíle a formy komunikace mezi rodiči a pedagogy mateřských škol. 2 hodiny
Pedagog jako významný činitel komunikace
- Vnímání vlastní role, motivace k práci.
- Vnímání sebe sama nejistota, předpoklady sebejistého vystupování.
- Komunikace pedagoga předcházení konfliktním situacím, vyjadřování, řeč těla. 1hodina
Náměty pro spolupráci mezi mateřskou školou a rodiči
1. Co očekáváte od spolupráce? Co nabízíte?
2. Odpovídá Vaše nabídka potřebám rodičů?
3. Volba forem spolupráce v souvislosti s konkrétním dítětem jeho případnými obtížemi.
4. Příprava rozhovoru s rodičem.
5. Možnosti spolupráce s organizacemi v případě nedostatečné péče o dítěte. (Pedagogicko-psychologická poradna, OSPOD. Místní organizace, které se zabývají podporou rodiny.)
2 hodiny
Seznámení s aktuálními poznatky o rodině a výchovných trendech v současné rodině. Komunikaci mezi dospělými, dospělým a dítětem.
Zamyšlení nad současnými formami spolupráce s rodiči na základě otázek: Co děláme dobře? Kde vnímáme obtíže? Jaké postupy nebyly účinné?
Zamyšlení nad osobností pedagoga, vnímání sebe sama v komunikaci s rodiči.
Na základě analýzy současné situace a zkušeností zformulujeme náměty pro optimální spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou.
|
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK.
|