| Kód akce: | | 0210341 |
| Název akce: | | Dítě s diagnózou PAS v běžné mateřské škole |
| Termín konání: | | 20. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Pedagogicko-psychologická poradna Svitavy, Riegrova 11 |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Vzdělávání dítěte s autismem v běžné mateřské škole může být přínosné pro všechny zúčastněné. Abychom mohli pomoci, musíme nejprve porozumět. Seminář vám poskytne nejen základní informace o autismu, ale především vám nabídne velké množství příkladů dobré praxe. Je veden interaktivní formou tak, aby si účastník odnesl jak znalosti, tak inspiraci do své praxe. 1. Evokace – Co vím o autismu?, Mýty a pravdy 2. Charakteristika postižení, triáda deficitních oblastí, formy autismu 3. Diagnostika dítěte s autismem 4. Podmínky vzdělávání dítěte s autismem v běžné MŠ 5. Principy strukturovaného učení v MŠ – příklady dobré praxe 6. Komunikace dítěte s autismem – příklady dobré praxe 7. Týmová spolupráce pedagogů s asistentem pedagoga a rodiči dítěte 8. Reflexe - Co vím o autismu?, Mýty a pravdy |
| Doporučeno pro: | | vedoucí pracovníky MŠ, učitele MŠ, asistenty pedagoga |
| Lektor: | | Mgr. Anna Štěpánová,
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Vzdělávání dítěte s autismem v běžné mateřské škole může být přínosné pro všechny zúčastněné. Abychom mohli pomoci, musíme nejprve porozumět. Seminář vám poskytne nejen základní informace o autismu, ale především vám nabídne velké množství příkladů dobré praxe. Je veden interaktivní formou tak, aby si účastník odnesl jak znalosti, tak inspiraci do své praxe. 1. Evokace – Co vím o autismu?, Mýty a pravdy 2. Charakteristika postižení, triáda deficitních oblastí, formy autismu 3. Diagnostika dítěte s autismem 4. Podmínky vzdělávání dítěte s autismem v běžné MŠ 5. Principy strukturovaného učení v MŠ – příklady dobré praxe 6. Komunikace dítěte s autismem – příklady dobré praxe 7. Týmová spolupráce pedagogů s asistentem pedagoga a rodiči dítěte 8. Reflexe - Co vím o autismu?, Mýty a pravdy
Účastník: - definuje autismus ve třech deficitních oblastech vývoje - rozlišuje formy autismu dle mezinárodní klasifikace nemocí - aplikuje získané vědomosti a poznatky do vlastní praxe - diskutuje o možnostech a podmínkách vzdělávání dítěte s autismem v běžné MŠ - uvede klady a zápory vzdělávání dětí se SVP formou integrace v běžné MŠ - navrhne jednotlivé kroky k integraci dítěte s autismem v běžné MŠ - scénář/manuál postupů |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |