| Kód akce: | | 0209441 |
| Název akce: | | Rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení u dětí v MŠ aneb Učme děti myslet |
| Termín konání: | | 23. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Seminář je určen všem, kteří chtějí rozvíjet kritické myšlení a čtenářskou gramotnost už u dětí v předškolním věku. Nabízí účastníkům témata obsahující základní teoretické informace doplněné praktickými prožitkovými aktivitami k rozvoji čtenářské gramotnost a kritického myšlení v mateřské škole v duchu konstruktivistického učení. Do praxe si odnesete zajímavé nápady, postupy a tipy na konkrétní činnosti.
1. Úvod semináře, seznámení účastníků, časový harmonogram, očekávání
2. Význam podpory rozvoje čtenářské gramotnosti v mateřských školách
3. Kritické myšlení a jeho metody v praxi MŠ
4. Strategie a metody rozvoje čtenářské gramotnosti praktické ukázky
5. Reflexe semináře: Co si odnáším do praxe?
|
| Doporučeno pro: | | vedoucí pracovníky MŠ, učitele MŠ, asistenty pedagoga |
| Lektor: | | Mgr. Anna Štěpánová,
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Seminář je určen všem, kteří chtějí rozvíjet kritické myšlení a čtenářskou gramotnost už u dětí v předškolním věku. Nabízí účastníkům témata obsahující základní teoretické informace doplněné praktickými prožitkovými aktivitami k rozvoji čtenářské gramotnost a kritického myšlení v mateřské škole v duchu konstruktivistického učení. Do praxe si odnesete zajímavé nápady, postupy a tipy na konkrétní činnosti.
1. Úvod semináře, seznámení účastníků, časový harmonogram, očekávání
2. Význam podpory rozvoje čtenářské gramotnosti v mateřských školách
3. Kritické myšlení a jeho metody v praxi MŠ
4. Strategie a metody rozvoje čtenářské gramotnosti praktické ukázky
5. Reflexe semináře: Co si odnáším do praxe?
účastník
- získá základní informace o významu rozvoje čtenářské gramotnosti v mateřských školách
- prohloubí si znalosti o jednotlivých fázích konstruktivistického pojetí učení
- seznámí se s metodami vhodnými k rozvoji čtenářské gramotnosti v mateřské škole ověřené v praxi
- sdílí zkušenosti z vlastní praxe s ostatními
- získá informace z oblasti literatury pro děti předškolního věku
- navrhne možnosti a podmínky aplikace metod do vlastní praxe
|
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |