| Kód akce: | | 0203141 |
| Název akce: | | Hyperaktivní, hypoaktivní a problémové dítě v mateřské škole - webinář |
| Termín konání: | | 29. 2024 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | On-line forma |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | - Rozdělení základních pojmů agresivita x agrese – 20 minut
- Příčiny zvýšeného výskytu agresivity u dětí a mládeže – genetické předpoklady, chování skrytě agresivní matky a důsledky na chování dítěte – možnost vzniku opozičního vzdoru u dítěte (rozbor základních charakteristik chování dítěte v opozičním vzdoru, možnosti řešení), potvrzování funkčnosti agresivity v souvislosti se zvýšenou agresivitou u jedince, agresivita způsobená organickou bází, agresivita u dětí s neuspokojenou bazální jistotou (rozbor bazální jistoty, kategorie dětí s neuspokojenou bazální jistotou, typické projevy chování těchto dětí, možnosti řešení) – 80 minut
- Vymezení základních pojmů hyperaktivita x hypoaktivita – 30 minut
- Model Pesso – Boyden teorie – sociální potřeby dětí v souvislosti se zvýšenou hyperaktivitou či hypoaktivitou – nejedná se o děti s poruchou na organické bázi – jedná se o chování způsobené neuspokojením některé z následujících potřeb – 40 minut
- Potřeba místa – rozbor, vývoj, možnosti vybalancování této potřeby cvičením – 40 minut
- Potřeba podpory – rozbor, vývoj u jedince od narození, možnosti balance potřeby na tělové úrovni, rizika budoucího chování dítěte s neuspokojenou potřebou podpory – patologické adrenalinové sporty, nerespektování pravidel, … - 70 minut
- Potřeba péče – vývoj od novorozence, charakteristické rysy „nedopečovaného“ či „přepečovaného“ dítěte – možnosti řešení v rámci mateřské školy, možnosti balance potřeby – 40 minut
- Potřeba bezpečí – přesná definice (umožnit dítěti od raného věku zažít nebezpečné situace v bezpečném prostředí) – typické projevy chování dítěte s přesycenou potřebou bezpečí a nedosycenou potřebou bezpečí – rizika v chování v dalším vývoji – možnost řešení – 40 minut
- Potřeba limitu – zážitek limitu u novorozence, u dítěte ve školním věku – typické reakce u dětí „přelimitovaných“ a „nedolimitovaných,“ cvičení umožňující zažít limitující chování – 40 minut
- Charakteristiky rodičovských výchovných stylů v souvislosti se sociálními potřebami dětí – hyperprotektivní výchova, nesouhlasná výchova, manipulativní výchova, bezhraniční výchova – 30 minut |
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ |
| Lektor: | | PaedDr. Zdeněk Martínek,
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | - Rozdělení základních pojmů agresivita x agrese – 20 minut
- Příčiny zvýšeného výskytu agresivity u dětí a mládeže – genetické předpoklady, chování skrytě agresivní matky a důsledky na chování dítěte – možnost vzniku opozičního vzdoru u dítěte (rozbor základních charakteristik chování dítěte v opozičním vzdoru, možnosti řešení), potvrzování funkčnosti agresivity v souvislosti se zvýšenou agresivitou u jedince, agresivita způsobená organickou bází, agresivita u dětí s neuspokojenou bazální jistotou (rozbor bazální jistoty, kategorie dětí s neuspokojenou bazální jistotou, typické projevy chování těchto dětí, možnosti řešení) – 80 minut
- Vymezení základních pojmů hyperaktivita x hypoaktivita – 30 minut
- Model Pesso – Boyden teorie – sociální potřeby dětí v souvislosti se zvýšenou hyperaktivitou či hypoaktivitou – nejedná se o děti s poruchou na organické bázi – jedná se o chování způsobené neuspokojením některé z následujících potřeb – 40 minut
- Potřeba místa – rozbor, vývoj, možnosti vybalancování této potřeby cvičením – 40 minut
- Potřeba podpory – rozbor, vývoj u jedince od narození, možnosti balance potřeby na tělové úrovni, rizika budoucího chování dítěte s neuspokojenou potřebou podpory – patologické adrenalinové sporty, nerespektování pravidel, … - 70 minut
- Potřeba péče – vývoj od novorozence, charakteristické rysy „nedopečovaného“ či „přepečovaného“ dítěte – možnosti řešení v rámci mateřské školy, možnosti balance potřeby – 40 minut
- Potřeba bezpečí – přesná definice (umožnit dítěti od raného věku zažít nebezpečné situace v bezpečném prostředí) – typické projevy chování dítěte s přesycenou potřebou bezpečí a nedosycenou potřebou bezpečí – rizika v chování v dalším vývoji – možnost řešení – 40 minut
- Potřeba limitu – zážitek limitu u novorozence, u dítěte ve školním věku – typické reakce u dětí „přelimitovaných“ a „nedolimitovaných,“ cvičení umožňující zažít limitující chování – 40 minut
- Charakteristiky rodičovských výchovných stylů v souvislosti se sociálními potřebami dětí – hyperprotektivní výchova, nesouhlasná výchova, manipulativní výchova, bezhraniční výchova – 30 minut
Účastníci se seznámí s nejčastějšími projevy hyperaktivity, hypoaktivity a agresivity u dětí. V praktické části si sami vyzkouší konkrétní postupy vedoucí k uspokojení potřeb dětí. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK.
Webinář bude probíhat prostřednictvím aplikace Microsoft Teams.
Změna termínu lektorem ze 14. září. |