| Kód akce: | | 4005111 |
| Název akce: | | Poruchy pozornosti u dítěte v MŠ a ZŠ - webinář |
| Termín konání: | | 26. 2021 od 08:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | On-line forma |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s žáky s deficitem pozornosti a na možnosti podpory těchto žáků v běžném školním prostředí. Pozornost je věnována nejen podstatě poruchy a principům přístupu k žákům s tímto znevýhodněním, ale také možnostmi podpory těchto jedinců včetně reedukace, kompetencím a možnostem podpory učitelů i odborníků z poradenské oblasti, zásadám spolupráce školy s rodinou dítěte. Učitelé se seznámí s možnými a optimálními výchovně vzdělávacími strategiemi a naučí se vyhodnocovat efektivitu pedagogicko-diagnostických postupů.
Program je strukturován do teoretické části doplněné praktickými ukázkami řešení konkrétních situací.
Témata:
- Základní charakteristika poruch pozornosti
- Odborná terminologie
- Vývojová diagnostika
- Vliv na chování a rozhodovací procesy
- Analýza doporučení ŠPZ a plánování stupňů podpůrných opatření (PO) v MŠ, ZŠ a v rodině
- Diagnostické, reedukační a podpůrné formy péče, spolupráce v rámci školy – možnosti spolupráce ŠPZ s pedagogy na základě doporučení PPP
- Vytváření PLPP, IVP pro žáka jako živého dokumentu
- Využití dalších PO (asistent pedagoga, předmět speciálně pedagogické péče, pedagogická intervence...)
- Role asistenta pedagoga, jeho spolupráce s učiteli, žáky a jejich rodiči
- Hodnocení žáků s poruchou pozornosti
- Optimální výchovně vzdělávací strategie v předškolním a mladším školním věku
- Význam nekonfliktního prostředí, motivace, ukotvování a síťování poznatků
- Význam kvalitního režimu dne, vyváženého střídání aktivit
- Spolupráce s rodinou – význam pravidelných konzultací s rodiči
- Sledování a vyhodnocení efektivity pedagogicko-diagnostických postupů
|
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ a 1. stupeň ZŠ |
| Lektor: | | Mgr. Světlana Drábová,
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s žáky s deficitem pozornosti a na možnosti podpory těchto žáků v běžném školním prostředí. Pozornost je věnována nejen podstatě poruchy a principům přístupu k žákům s tímto znevýhodněním, ale také možnostmi podpory těchto jedinců včetně reedukace, kompetencím a možnostem podpory učitelů i odborníků z poradenské oblasti, zásadám spolupráce školy s rodinou dítěte. Učitelé se seznámí s možnými a optimálními výchovně vzdělávacími strategiemi a naučí se vyhodnocovat efektivitu pedagogicko-diagnostických postupů.
Program je strukturován do teoretické části doplněné praktickými ukázkami řešení konkrétních situací.
Témata:
- Základní charakteristika poruch pozornosti
- Odborná terminologie
- Vývojová diagnostika
- Vliv na chování a rozhodovací procesy
- Analýza doporučení ŠPZ a plánování stupňů podpůrných opatření (PO) v MŠ, ZŠ a v rodině
- Diagnostické, reedukační a podpůrné formy péče, spolupráce v rámci školy – možnosti spolupráce ŠPZ s pedagogy na základě doporučení PPP
- Vytváření PLPP, IVP pro žáka jako živého dokumentu
- Využití dalších PO (asistent pedagoga, předmět speciálně pedagogické péče, pedagogická intervence...)
- Role asistenta pedagoga, jeho spolupráce s učiteli, žáky a jejich rodiči
- Hodnocení žáků s poruchou pozornosti
- Optimální výchovně vzdělávací strategie v předškolním a mladším školním věku
- Význam nekonfliktního prostředí, motivace, ukotvování a síťování poznatků
- Význam kvalitního režimu dne, vyváženého střídání aktivit
- Spolupráce s rodinou – význam pravidelných konzultací s rodiči
- Sledování a vyhodnocení efektivity pedagogicko-diagnostických postupů
Seminář vychází z potřeby pedagogů získat informace z oboru speciální pedagogiky, které jim přiblíží podstatu znevýhodnění žáků s poruchou pozornosti, možné projevy jejich chování, zkušenosti, možnosti využití PO a náměty vycházející z dobré praxe pedagogické podpory. |
| Poznámka: | | Seminář je vhodný do šablon OP VVV. Proběhne formou webináře v časech: 8 - 9:30hod., 10:00 - 11:30 hod., 12:30 - 14:00 hod., 14:30 - 16:00 hod. V případě účasti na webináři je odkaz k připojení určen POUZE přihlášenému účastníkovi a je vázán na úhradu účastnického poplatku. Ředitel školy, školského zařízení a účastník se zavazují, že zajistí, aby přenos webináře nebyl veřejný a byla tak zajištěna autorská práva přednášejících. |