| Kód akce: | | 4003111 |
| Název akce: | | Role asistenta pedagoga při vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra-webinář |
| Termín konání: | | Od 22. 2021 do 24.března 2021 od 14:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | On-line forma |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Teoretický úvod (shrnující informace 3 hod.)
- Teoretická východiska - symptomatologie poruch autistického spektra, etiologie, prevalence, triáda postižení u nejčetněji zastoupených diagnóz PAS - typické projevy v oblasti komunikace a sociální interakce, které nejčastěji determinují průběh edukačního procesu.
- Stručné vymezení legislativního rámce vzdělávání žáků se SVP - PAS, legislativní vymezení funkce asistenta pedagoga, systém podpůrných opatření - konkrétní účel daného podpůrného opatření, formy vhodné personální podpory.
- Úloha školských poradenských zařízení a školních poradenských pracovišť v rámci realizace podpůrných opatření pro žáky se SVP.
Praktická část (praktické informace, diskuse a předávání zkušeností, doporučení a cvičení 5 hodin)
- Základní dokumentace žáka, Doporučení školského poradenského zařízení pro vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - výběr informací týkajících se zapojení AP.
- Činnosti AP ve spojení s jeho kompetencemi, konkrétní náplň práce asistenta pedagoga s žákem s PAS
- Práce asistenta pedagoga dle Doporučení ŠPZ.
- Kooperace a spolupráce učitele a asistenta pedagoga ve třídě - kompetence.
- Spolupráce se zákonnými zástupci.
- Participace na tvorbě, realizaci a vyhodnocování IVP.
Bude aktivně využívána videodokumentace, ukázky, příklady a řešení úkolů. Průběžně bude realizována zpětná vazba a předávání vzájemných zkušeností mezi lektorem a všemi účastníky semináře.
|
| Doporučeno pro: | | pedagogické pracovníky, kteří mají v péči žáky s poruchou autistického spektra |
| Lektor: | | Mgr. Markéta Jirásková, speciální pedagog a krajská koordinátorka péče o žáky s PAS SPC Svítání, Pardubice
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Teoretický úvod (shrnující informace 3 hod.)
- Teoretická východiska - symptomatologie poruch autistického spektra, etiologie, prevalence, triáda postižení u nejčetněji zastoupených diagnóz PAS - typické projevy v oblasti komunikace a sociální interakce, které nejčastěji determinují průběh edukačního procesu.
- Stručné vymezení legislativního rámce vzdělávání žáků se SVP - PAS, legislativní vymezení funkce asistenta pedagoga, systém podpůrných opatření - konkrétní účel daného podpůrného opatření, formy vhodné personální podpory.
- Úloha školských poradenských zařízení a školních poradenských pracovišť v rámci realizace podpůrných opatření pro žáky se SVP.
Praktická část (praktické informace, diskuse a předávání zkušeností, doporučení a cvičení 5 hodin)
- Základní dokumentace žáka, Doporučení školského poradenského zařízení pro vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - výběr informací týkajících se zapojení AP.
- Činnosti AP ve spojení s jeho kompetencemi, konkrétní náplň práce asistenta pedagoga s žákem s PAS
- Práce asistenta pedagoga dle Doporučení ŠPZ.
- Kooperace a spolupráce učitele a asistenta pedagoga ve třídě - kompetence.
- Spolupráce se zákonnými zástupci.
- Participace na tvorbě, realizaci a vyhodnocování IVP.
Bude aktivně využívána videodokumentace, ukázky, příklady a řešení úkolů. Průběžně bude realizována zpětná vazba a předávání vzájemných zkušeností mezi lektorem a všemi účastníky semináře.
Cílem semináře je definovat kompetence asistenta pedagoga pro práci s žáky s PAS se zaměřením na různé postupy, které lze uplatňovat při zařazování a podpoře žáka při vzdělávání. Cílem je předat účastníkům praktické a konkrétní rady, které mohou pedagogové využívat při práci s žákem s PAS. |
| Poznámka: | | Seminář je vhodný do šablon OP VVV.
22. a 24. 3. 2021
14:00-15:30 hod., 16:00-17:30 hod.
|