| Kód akce: | | 1664311 |
| Název akce: | | Jak nastavit hranice, naučit se neříkat ne - webinář |
| Termín konání: | | 2. 2021 od 08:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | On-line forma |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Na semináři se seznámíte s aktivními metodami práce s dětmi v předškolním a mladším školním věku, prostřednictvím kterých budete nastavovat hranice pro jejich chování. Rozkryjete své vlastní vzorce komunikace a poznáte své osobní možnosti i přednosti, kterých můžete při nastavování pravidel a hranic vhodně využít.
V první teoretické části se dozvíte o tom, co všechno hraje roli v komunikaci, budeme pracovat na tom, jak si uvědomit to, jak nás vnímají druzí, jak sami ovlivňujeme průběh komunikace s dítětem svým vědomým i neuvědomovaným chováním. Jak můžeme komunikaci s dítětem dobře rozvíjet nebo také mařit. Budeme hovořit o nastavování hranic a opět budeme vedeni k tomu, jak každý z nás vnímá vlastní hranice, má zážitek s tím, že mu hranice kdysi nastavovaly klíčové autority života a co z toho se promítá do našeho dospělého chování, do našeho profesionálního chování. Budeme hledat zdravé nastavování hranic, které není ani hyperprotektivitou, ani bezhraničností…..Budeme pracovat s pojmy respektu a despektu v komunikaci, budeme se věnovat rozvíjení konceptu spolupráce a polemizovat s konceptem poslušnosti. Celý seminář je zaměřen na předškolní a časný školní věk dítěte se všemi specifiky, které k tomuto období patří. Značná cast seminar bude interaktivní. Chceme pracovat na konkrétních komunikačních situacích, analyzovat, co se v komunikaci děje, snažit se porozumět prožívání dítěte s cílem učit dítě spolupracovat s autoritou, vzdát se problémového chování ve prospěch altruismu a ohleduplnosti k druhým. Je proto žádoucí, aby se účastníci na tuto cast semináře připravili a přinesli s sebou příběhy z vlastní pedagogické praxe.
První tři hodiny se zabývají teoretickými koncepty komunikace, práce s hranicemi a prvky pozitivní komunikace. Další část semináře už je interaktivní a maximálně praktická. Pracujeme s konkrétními situacemi, analyzuje, co se v komunikaci děje, jak jinak lze intervenovat, inspirujeme k vhledu a novému uchopení určitého problému. |
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ, 1. st. ZŠ, spec. škol, vychovatele ŠD, zájmových a volnočasových aktivit, speciální pedagogy, domovy mládeže |
| Lektor: | | PhDr. Jana Mervartová, dětský psycholog
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Na semináři se seznámíte s aktivními metodami práce s dětmi v předškolním a mladším školním věku, prostřednictvím kterých budete nastavovat hranice pro jejich chování. Rozkryjete své vlastní vzorce komunikace a poznáte své osobní možnosti i přednosti, kterých můžete při nastavování pravidel a hranic vhodně využít.
V první teoretické části se dozvíte o tom, co všechno hraje roli v komunikaci, budeme pracovat na tom, jak si uvědomit to, jak nás vnímají druzí, jak sami ovlivňujeme průběh komunikace s dítětem svým vědomým i neuvědomovaným chováním. Jak můžeme komunikaci s dítětem dobře rozvíjet nebo také mařit. Budeme hovořit o nastavování hranic a opět budeme vedeni k tomu, jak každý z nás vnímá vlastní hranice, má zážitek s tím, že mu hranice kdysi nastavovaly klíčové autority života a co z toho se promítá do našeho dospělého chování, do našeho profesionálního chování. Budeme hledat zdravé nastavování hranic, které není ani hyperprotektivitou, ani bezhraničností…..Budeme pracovat s pojmy respektu a despektu v komunikaci, budeme se věnovat rozvíjení konceptu spolupráce a polemizovat s konceptem poslušnosti. Celý seminář je zaměřen na předškolní a časný školní věk dítěte se všemi specifiky, které k tomuto období patří. Značná cast seminar bude interaktivní. Chceme pracovat na konkrétních komunikačních situacích, analyzovat, co se v komunikaci děje, snažit se porozumět prožívání dítěte s cílem učit dítě spolupracovat s autoritou, vzdát se problémového chování ve prospěch altruismu a ohleduplnosti k druhým. Je proto žádoucí, aby se účastníci na tuto cast semináře připravili a přinesli s sebou příběhy z vlastní pedagogické praxe.
První tři hodiny se zabývají teoretickými koncepty komunikace, práce s hranicemi a prvky pozitivní komunikace. Další část semináře už je interaktivní a maximálně praktická. Pracujeme s konkrétními situacemi, analyzuje, co se v komunikaci děje, jak jinak lze intervenovat, inspirujeme k vhledu a novému uchopení určitého problému.
Seminář má inspirovat učitele k tomu, jak rozvíjet komunikační dovednosti vlastní i komunikační dovednosti dětí v rámci všech aktivit, které ve školce i ve škole probíhají. Pomáhá hledat komunikační nástroj, který není pouze napomínáním, říkáním ne, nesmíš a kritikou, projevem nesouhlasu. Cílem je nahradit opozici vzbuzující direktivitu, která má vést k poslušnosti, více fungujícími kooperativními strategiemi chování, které navozují vzájemný respekt. Účastník semináře by měl odejít také s tím, že si uvědomí silné a slabé stránky vlastní komunikace a vlastních výchovných postojů a bude více schopen změny. |
| Poznámka: | | Seminář je vhodný k zařazení do šablon OP VVV.
Seminář proběhne on - line formou v blocích:
8:00 - 9:30 hod., 10:00 - 11:30 hod., 12:30 - 14:00 hod., 14:30 - 16:00 hodin.
Přihlášeným bude den před konáním zaslán odkaz k připojení.
V případě účasti na webináři je odkaz k připojení určen POUZE přihlášenému účastníkovi a je vázán na úhradu účastnického poplatku. Ředitel školy, školského zařízení a účastník se zavazují, že zajistí, aby přenos webináře
nebyl veřejný a byla tak zajištěna autorská práva přednášejících. |