| Kód akce: | | 1211111 |
| Název akce: | | Muzikofiletika - hudba jako významný stimul rozvoje dětské osobnosti v MŠ |
| Termín konání: | | 7. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 9, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Prožitkově orientovaný seminář je určený učitelům mateřských škol a speciálním pedagogům.
V průběhu se účastníci seznámí se specifiky hudební výchovy, muzikoterapie a muzikofiletiky, s upřesněním hranic jednotlivých přístupů a s konkrétními postupy využitelnými v pedagogickém prostředí mateřské školy.
Seznámí se s využitím jednotlivých hudebních elementů (rytmus, melodie, harmonie, ticho) a
jejich vlivem na organismus dítěte, dále s terapeutickými, výchovnými a dětský rozvoj stimulujícími účinky hudby a prožitkovými hudebními aktivitami.
Formou zážitku si vyzkouší různé hudební techniky, práci s hlasem a vybranými hudebními nástroji. Seznámí se s některými metodickými a organizačními poznatky o přípravě a dynamice hudební hodiny/lekce. Vyzkouší si vytvořit a realizovat vlastní nápady a hudební techniky uplatnitelné ve své praxi v mateřské škole.
Podrobný obsah:
Teoretická část (2-3 hodiny)
Teoretické vymezení rozdílů mezi přístupy hudební výchovy, muzikoterapie a muzikofiletiky.
Specifika muzikofiletického přístupu vhodného pro děti v předškolním věku prožitkové expresivní pojetí hudebních aktivit, reflektivní zpracování zážitků dítěte a jejich využití k osobnostnímu a sociálnímu rozvoji.
Vliv hudby na organismus člověka, hudební psychologie, využitelnost hudebních prožitků pro stimulaci rozvoje dítěte.
Praktická část (3-4 hodiny)
Využití jednotlivých hudebních elementů (rytmus, melodie, harmonie, ticho) v hudebně prožitkových aktivitách pro předškolní děti.
Hudební nástroje, vybrané techniky a postupy s muzikoterapeutickými prvky vhodné pro předškolní děti v pedagogickém prostředí MŠ. Příprava a struktura hudebního programu.
Praktické ukázky naladění se, práce s hlasem, využití nástrojů různým a kreativním způsobem, rytmické hry, hudebně pohybové a taneční hry, relaxace.
Prostor pro vyzkoušení vlastních postupů nebo technik účastníků, pro vedení skupiny.
Závěrečná diskuze a otázky.
|
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ, speciální pedagogy |
| Lektor: | | Mgr. Lenka Počtová Ph.D.,
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Prožitkově orientovaný seminář je určený učitelům mateřských škol a speciálním pedagogům.
V průběhu se účastníci seznámí se specifiky hudební výchovy, muzikoterapie a muzikofiletiky, s upřesněním hranic jednotlivých přístupů a s konkrétními postupy využitelnými v pedagogickém prostředí mateřské školy.
Seznámí se s využitím jednotlivých hudebních elementů (rytmus, melodie, harmonie, ticho) a
jejich vlivem na organismus dítěte, dále s terapeutickými, výchovnými a dětský rozvoj stimulujícími účinky hudby a prožitkovými hudebními aktivitami.
Formou zážitku si vyzkouší různé hudební techniky, práci s hlasem a vybranými hudebními nástroji. Seznámí se s některými metodickými a organizačními poznatky o přípravě a dynamice hudební hodiny/lekce. Vyzkouší si vytvořit a realizovat vlastní nápady a hudební techniky uplatnitelné ve své praxi v mateřské škole.
Podrobný obsah:
Teoretická část (2-3 hodiny)
Teoretické vymezení rozdílů mezi přístupy hudební výchovy, muzikoterapie a muzikofiletiky.
Specifika muzikofiletického přístupu vhodného pro děti v předškolním věku prožitkové expresivní pojetí hudebních aktivit, reflektivní zpracování zážitků dítěte a jejich využití k osobnostnímu a sociálnímu rozvoji.
Vliv hudby na organismus člověka, hudební psychologie, využitelnost hudebních prožitků pro stimulaci rozvoje dítěte.
Praktická část (3-4 hodiny)
Využití jednotlivých hudebních elementů (rytmus, melodie, harmonie, ticho) v hudebně prožitkových aktivitách pro předškolní děti.
Hudební nástroje, vybrané techniky a postupy s muzikoterapeutickými prvky vhodné pro předškolní děti v pedagogickém prostředí MŠ. Příprava a struktura hudebního programu.
Praktické ukázky naladění se, práce s hlasem, využití nástrojů různým a kreativním způsobem, rytmické hry, hudebně pohybové a taneční hry, relaxace.
Prostor pro vyzkoušení vlastních postupů nebo technik účastníků, pro vedení skupiny.
Závěrečná diskuze a otázky.
Účastníci se seznámí s vybranými technikami a postupy muzikofiletiky.
Účastníci získají poznatky o jednotlivých hudebních elementech, hudebních nástrojích, hlasu a jejich působení na organismus a psychiku předškolního dítěte a dále vlastní prožitky a zkušenosti z pestrého výběru hudebních technik.
Účastníci si vyzkouší uplatnit tyto poznatky ve vlastní tvorbě hudebně prožitkových aktivit pro děti předškolního věku.
|
| Poznámka: | | |