| Kód akce: | | 0907111 |
| Název akce: | | Aktivity v přírodě jako základ environmentálního vzdělávání |
| Termín konání: | | 27. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Úvod do tématu: Praktická teorie – spontánní aktivity dětí v přírodě, osobnostní a sociální rozvoj dětí a environmentální vzdělávání – 1h
Přírodovědná gramotnost a vztah dítěte k přírodě – 0,5h
Sdílení dosavadních zkušeností účastníků – 0,5h
Dílna vybraných aktivit v přírodě a učení prožitkem – 4h
Reflexe získaných znalostí a dovedností – 0,5h
Sdílení přínosů aktivit v přírodě – 1h
Závěrečná evaluace semináře s dílnou – 0,5h
|
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ a 1.stupně ZŠ, pedagogy volného času a vychovatele ŠD |
| Lektor: | | Mgr. Ivana Šircová PhD.,
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Úvod do tématu: Praktická teorie – spontánní aktivity dětí v přírodě, osobnostní a sociální rozvoj dětí a environmentální vzdělávání – 1h
Přírodovědná gramotnost a vztah dítěte k přírodě – 0,5h
Sdílení dosavadních zkušeností účastníků – 0,5h
Dílna vybraných aktivit v přírodě a učení prožitkem – 4h
Reflexe získaných znalostí a dovedností – 0,5h
Sdílení přínosů aktivit v přírodě – 1h
Závěrečná evaluace semináře s dílnou – 0,5h
Cílem pro pedagogy je objevování nových forem a aktivit pro environmentální vzdělávání a současně i podporování přírodovědné gramotnosti dětí.
Účastníci si vyzkoušejí vybrané aktivity v přírodě, budou mít příležitost nacvičit speciální dovednosti. Seznámí se se základní praktickou teorií související s aktivitami v přírodě. Budou mít příležitost posoudit faktory ovlivňující využití spontánních aktivit dětí v přírodě a posoudit přínos spontánních aktivit pro rozvoj dětí. Vyzkoušejí si, jak uplatnit své postoje k životnímu prostředí a k přírodě při aktivitách v přírodě s dětmi. Posoudí možnosti realizace aktivit v přírodě jako komplexních příležitostí k výchově i vzdělávání. Vyhodnotí přínos aktivit pro osobnostní a sociální rozvoj dětí, pro environmentální vzdělávání i přírodovědnou gramotnost.
|
| Poznámka: | | |