| Kód akce: | | 0603111 |
| Název akce: | | Finanční matematika pro 2. stupeň |
| Termín konání: | | 11. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Charakteristika
Vzdělávací program je určen učitelům 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Cílem akce je podpora odborného růstu pedagogických pracovníků v oblasti finanční matematiky. Obsahem programu je seznámení účastníků se základními dokumenty v oblasti finančního vzdělávání, organizací a metodami vzdělávání, praktickými příklady, podpůrnými materiály a interaktivními formami výuky ve výuce finanční matematiky. Vzdělávací program je zaměřen na rozvoj znalostí, dovedností a kompetencí účastníků v oblasti finanční matematiky.
Přehled témat
1.Základní dokumenty pro oblast finanční gramotnosti
2.Způsob výuky finanční matematiky
a)koncepce výuky
b)obecné pedagogické zásady
c)vyučovací metody
3.Náměty pro výuku finanční matematiky
a)materiály pro výuku v elektronické formě
b)materiály pro výuku v tištěné formě
4.Praktické finanční úlohy v tematických okruzích:
-peníze
-hotovostní a bezhotovostní peníze
-hotovostní a bezhotovostní placení
-měna
-cena
-reklama
-inflace
-rozpočet
-typy rozpočtů
-rozvaha domácnosti
-domácí finance
-práva spotřebitelů
-finanční trh
-finanční produkty
-pojištění
-finanční plánování
5.Interaktivní formy výuky
-využití informačních a komunikačních technologií
-elektronické hry
-deskové
6.Emoce při rozhodování v oblasti financí
|
| Doporučeno pro: | | učitele 2. stupně ZŠ |
| Lektor: | | Mgr. Petr Jakeš, ředitel školy, autor učebních osnov předmětu Finanční hospodaření
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Charakteristika
Vzdělávací program je určen učitelům 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Cílem akce je podpora odborného růstu pedagogických pracovníků v oblasti finanční matematiky. Obsahem programu je seznámení účastníků se základními dokumenty v oblasti finančního vzdělávání, organizací a metodami vzdělávání, praktickými příklady, podpůrnými materiály a interaktivními formami výuky ve výuce finanční matematiky. Vzdělávací program je zaměřen na rozvoj znalostí, dovedností a kompetencí účastníků v oblasti finanční matematiky.
Přehled témat
1.Základní dokumenty pro oblast finanční gramotnosti
2.Způsob výuky finanční matematiky
a)koncepce výuky
b)obecné pedagogické zásady
c)vyučovací metody
3.Náměty pro výuku finanční matematiky
a)materiály pro výuku v elektronické formě
b)materiály pro výuku v tištěné formě
4.Praktické finanční úlohy v tematických okruzích:
-peníze
-hotovostní a bezhotovostní peníze
-hotovostní a bezhotovostní placení
-měna
-cena
-reklama
-inflace
-rozpočet
-typy rozpočtů
-rozvaha domácnosti
-domácí finance
-práva spotřebitelů
-finanční trh
-finanční produkty
-pojištění
-finanční plánování
5.Interaktivní formy výuky
-využití informačních a komunikačních technologií
-elektronické hry
-deskové
6.Emoce při rozhodování v oblasti financí
Účastník:
- zvýší si odborné znalosti v oblasti finančního vzdělávání, pochopí základní vztahy a souvislosti mezi ekonomickými jevy a toto poznání bude moci aplikovat ve své pedagogické činnosti,
- naučí se v praxi používat podpůrné materiály pro zařazení finanční matematiky do výuky,
- pozná možnosti využití mezipředmětových vztahů,
- vyzkouší si interaktivní formy výuky finanční matematiky,
- na příkladech si vyzkouší, jak se při rozhodování jedince při řešení dané finanční situace projevuje emocionální složka osobnosti,
- bude připraven na předání znalostí a dovedností v oblasti finanční matematiky svým žákům, kteří tak budou lépe připraveni se orientovat v každodenní ekonomické realitě, dokážou se odpovědně a kvalifikovaně rozhodovat v oblasti financí na základě poznaných faktů, získaných zkušeností a pochopení ekonomických souvislostí.
|
| Poznámka: | | Seminář je vhodný do šablon OP VVV.
"přesun COVID, původní termín 10.11."
|