| Kód akce: | | 0415411 |
| Název akce: | | Netradiční práce s beletrií podporující čtenářskou gramotnost |
| Termín konání: | | 6. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 hodin |
| Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Charakteristika
Nabídka metod, které napomáhají ke zlepšení čtenářské gramotnosti, povzbuzují myšlení, zvyšují úroveň pozornosti, vnímání atd., vedou ke kritickému a tvořivému přístupu při jednání, akcentují individuální potřeby žáků, rozvíjejí jejich zájmy, respektují očekávané výstupy.
Přehled témat výuky
literární ukázky z děl M. Macourka, L. Štíplové, M. Kubátové, R. Dahla;
empirické seznámení s kompozicí textu;
metody kritického myšlení (např. metody brainstormingu, soudu, asociační mapy, pyramidy příběhu aj.);
náměty zlepšující pracovní morálku; etické povědomí aj.;
|
| Doporučeno pro: | | učitele 1.st. ZŠ, učitele ČJL na 2. stupni ZŠ, učitele spec. škol |
| Lektor: | | Mgr. Blanka Rozehnalová Ph.D., katedra českého jazyka a literatury PdF UP
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Charakteristika
Nabídka metod, které napomáhají ke zlepšení čtenářské gramotnosti, povzbuzují myšlení, zvyšují úroveň pozornosti, vnímání atd., vedou ke kritickému a tvořivému přístupu při jednání, akcentují individuální potřeby žáků, rozvíjejí jejich zájmy, respektují očekávané výstupy.
Přehled témat výuky
literární ukázky z děl M. Macourka, L. Štíplové, M. Kubátové, R. Dahla;
empirické seznámení s kompozicí textu;
metody kritického myšlení (např. metody brainstormingu, soudu, asociační mapy, pyramidy příběhu aj.);
náměty zlepšující pracovní morálku; etické povědomí aj.;
Nová doba vyžaduje rychlé a kritické přijímání nových informací. Úkolem učitelů je vychovávat své žáky k hodnotícímu myšlení, jež nedovolí žádnou manipulaci; vést je ke čtenářskému vkusu, tj. umět emotivně přijímat vyprávěcí složku ukázky, a současně zpracovávat estetickou výpověď textu. V semináři si učitelé ověří metody, jež jejich žáky naučí:
svobodnému projevu osobního názoru;
uplatnění vlastních kreativních schopností;
reakcím na modelové situace navozující reálné problémy života;
umění sebeovládání; soustřeďování se na stanovení osobních cílů;
zlepšování osobnostních rysů (schopnost přizpůsobit se; ochota riskovat apod.);
vkusnému humoru;
novým poznatkům a faktům z dalších vzdělávacích oblastí
|
| Poznámka: | | Seminář je vhodný k zařazení do šablon OP VVV. |