| Kód akce: | | 0414311 |
| Název akce: | | Čtenářské hrátky pro rozvoj četby |
| Termín konání: | | 23. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 hodin |
| Místo konání: | | Pedagogicko-psychologická poradna Svitavy, Riegrova 11 |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Čtenářské hrátky pro rozvoj četby a jejich využití v hodinách LV i ve čtenářských dílnách
Kromě nabídky obecných metod napomáhajících správnému čtení a pochopení obsahu literární ukázky si učitelé vyzkoušejí kreativní interpretační úkoly vztahující se ke konkrétním ukázkám prozaických i básnických textů.
Přehled témat výuky:
podpora čtenářství motivačními náměty;
procvičování základních poznávacích procesů (vnímání, pozornost atd.);
zábavné čtení - metody pro uvědomělé čtení;
náměty pro slovní kreativitu a estetickou tvorbu;
rozvoj slovní zásoby; frazeologismy;
metody kritického myšlení (např. pětilístek, komentované čtení aj.);
ovlivňování hodnotové orientace žáků a jejich životních postojů;
hra s tituly vytvoření souboru knih pro děti a mládež; ukázky z děl L. Středy, I. Březinové, J. Cimického, V. Fischerové, L. Procházkové, M. Kratochvíla, V. Steklače, J. Lady
|
| Doporučeno pro: | | Učitele 1. stupně a učitele ČJL na 2.st.ZŠ
|
| Lektor: | | Mgr. Blanka Rozehnalová Ph.D., katedra českého jazyka a literatury PdF UP
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Čtenářské hrátky pro rozvoj četby a jejich využití v hodinách LV i ve čtenářských dílnách
Kromě nabídky obecných metod napomáhajících správnému čtení a pochopení obsahu literární ukázky si učitelé vyzkoušejí kreativní interpretační úkoly vztahující se ke konkrétním ukázkám prozaických i básnických textů.
Přehled témat výuky:
podpora čtenářství motivačními náměty;
procvičování základních poznávacích procesů (vnímání, pozornost atd.);
zábavné čtení - metody pro uvědomělé čtení;
náměty pro slovní kreativitu a estetickou tvorbu;
rozvoj slovní zásoby; frazeologismy;
metody kritického myšlení (např. pětilístek, komentované čtení aj.);
ovlivňování hodnotové orientace žáků a jejich životních postojů;
hra s tituly vytvoření souboru knih pro děti a mládež; ukázky z děl L. Středy, I. Březinové, J. Cimického, V. Fischerové, L. Procházkové, M. Kratochvíla, V. Steklače, J. Lady
Cílem semináře je nejen zaujmout žáky v literární výchově vhodnými motivačními aktivitami, které zlepšují techniku čtení a současně vyvolávají potřebu čtení, ale současně nabídnout rozmanité spektrum námětů pro netradiční interpretaci literárních ukázek. Pomocí úkolů se stane LV zajímavější a oblíbenější, a ještě se žáci naučí mimo jiné:
pochopit vlastní pocity z četby;
reagovat na problémové otázky;
zlepšovat komunikativní dovednosti;
poznávat citové a volní stránky vlastní osobnosti;
rozlišovat pozitivní i negativní přístupy v sociální interakci;
pracovat na etickém kodexu apod.
|
| Poznámka: | | Seminář je vhodný pro zařazení do šablon OP VVV. |