| Kód akce: | | 0301112 |
| Název akce: | | Výchova a vzdělávání žáků s SVP |
| Termín konání: | | 10. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ, ZŠS (dále jen žáci se SVP)
Začlenění žáků se SVP do běžné třídy na ZŠ.
Vytváření IVP.
Přístup k žákům se SVP.
Metody práce s žákem s ADHD seznámení s příčinou vzniku a projevy ADHD, přístup k žákovi s ADHD, adaptace žáka v kolektivu třídy, organizace výuky, didaktické pomůcky pro tyto žáky.
Metody práce s žákem s poruchou autistického spektra seznámení s poruchou autistického spektra, přístup k žákovi s poruchou autistického spektra, adaptace žáka v kolektivu třídy, organizace výuky, didaktické pomůcky pro tyto žáky.
Hodnocení žáků se SVP.
Metody výuky pro žáky se SVP rozvoj jemné motoriky, grafomotoriky, rozvoj sluchového a zrakového vnímání, procvičování motoriky mluvidel, rozvoj slovní zásoby, rozvoj matematických schopností, ukázka didaktických pomůcek.
Začlenění relaxačních prvků do výuky nácvik relaxací pomocí krátkých příběhů, nácvik uvolnění a napětí svalů, správného dýchání.
Budování pozitivního klimatu třídy.
Spolupráce s asistentem pedagoga.
|
| Doporučeno pro: | | učitele 1. stupně ZŠ, ZŠ speciální |
| Lektor: | | Mgr. Tereza Chomínová, speciální pedagog
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ, ZŠS (dále jen žáci se SVP)
Začlenění žáků se SVP do běžné třídy na ZŠ.
Vytváření IVP.
Přístup k žákům se SVP.
Metody práce s žákem s ADHD seznámení s příčinou vzniku a projevy ADHD, přístup k žákovi s ADHD, adaptace žáka v kolektivu třídy, organizace výuky, didaktické pomůcky pro tyto žáky.
Metody práce s žákem s poruchou autistického spektra seznámení s poruchou autistického spektra, přístup k žákovi s poruchou autistického spektra, adaptace žáka v kolektivu třídy, organizace výuky, didaktické pomůcky pro tyto žáky.
Hodnocení žáků se SVP.
Metody výuky pro žáky se SVP rozvoj jemné motoriky, grafomotoriky, rozvoj sluchového a zrakového vnímání, procvičování motoriky mluvidel, rozvoj slovní zásoby, rozvoj matematických schopností, ukázka didaktických pomůcek.
Začlenění relaxačních prvků do výuky nácvik relaxací pomocí krátkých příběhů, nácvik uvolnění a napětí svalů, správného dýchání.
Budování pozitivního klimatu třídy.
Spolupráce s asistentem pedagoga.
Kurz je zaměřen na rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy/základní školy speciální. V rámci kurzu budou prezentovány zkušenosti práce s žáky se SVP. Účastníci se seznámí s problematikou práce s žákem s poruchou autistického spektra a s žákem s ADHD. Součástí kurzu budou prezentovány vybrané didaktické pomůcky a výukové materiály. Frekventanti si prakticky vyzkouší možnosti relaxace, které se dají využít při výuce. Do kurzu budou začleněny i hry pro budování pozitivního klimatu třídy a nabídnuty možnosti spolupráce, komunikace s asistentem pedagoga.
|
| Poznámka: | | Seminář je vhodný do šablon OP VVV. |