| Kód akce: | | 0248111 |
| Název akce: | | Pedagogické hodnocení dítěte a individualizace práce v MŠ |
| Termín konání: | | 19. 2021 od 08:30 |
| Rozsah akce: | | 7 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 9, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Teoretická část:
1. Individualizované vzdělávání – vysvětlení pojmu, individualizované vzdělávání v pedagogické praxi – způsob práce, osobnost učitelky, respektující přístup k dětem, komunikace s dětmi, principy a zásady individualizovaného přístupu.
2. Důvody pro individualizaci vzdělávání – koncepce RVP PV, evaluace školy.
3. Pedagogické hodnocení dítěte – vzdělávání ke kompetencím, práce se vzdělávacími cíli, individuální vzdělávací plány, očekávané výstupy. Metody pedagogické diagnostiky - pedagogické pozorování, rozhovor, analýza dětských prací. Reflexe využití výsledků hodnocení dětí v praxi.
4. Etické principy při tvorbě záznamů o dětech, práce s osobními a citlivými informacemi, spolupráce s rodiči v oblasti pedagogického hodnocení dítěte.
Praktická část:
5. Práce s vývojovými škálami a jejich využití k pedagogickému hodnocení vybraných cílových dovedností.
6. Využití každodenních činností v mateřské škole k pedagogickému hodnocení dítěte – práce s diagnostickou situací.
7. Možnosti a formy záznamů o dítěti – tvorba individualizovaného portfolia dítěte a práce s ním.
8. Diskuse. |
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ |
| Lektor: | | Mgr. Iva Škaloudová, ředitelka MŠ
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Teoretická část:
1. Individualizované vzdělávání – vysvětlení pojmu, individualizované vzdělávání v pedagogické praxi – způsob práce, osobnost učitelky, respektující přístup k dětem, komunikace s dětmi, principy a zásady individualizovaného přístupu.
2. Důvody pro individualizaci vzdělávání – koncepce RVP PV, evaluace školy.
3. Pedagogické hodnocení dítěte – vzdělávání ke kompetencím, práce se vzdělávacími cíli, individuální vzdělávací plány, očekávané výstupy. Metody pedagogické diagnostiky - pedagogické pozorování, rozhovor, analýza dětských prací. Reflexe využití výsledků hodnocení dětí v praxi.
4. Etické principy při tvorbě záznamů o dětech, práce s osobními a citlivými informacemi, spolupráce s rodiči v oblasti pedagogického hodnocení dítěte.
Praktická část:
5. Práce s vývojovými škálami a jejich využití k pedagogickému hodnocení vybraných cílových dovedností.
6. Využití každodenních činností v mateřské škole k pedagogickému hodnocení dítěte – práce s diagnostickou situací.
7. Možnosti a formy záznamů o dítěti – tvorba individualizovaného portfolia dítěte a práce s ním.
8. Diskuse.
Analýza pedagogické práce v mateřské škole (poznatky z praxe, poznatky ze šetření ČŠI) ukazuje na potřebu seznamovat učitelky s aplikací teoretických poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie do jejich každodenní praxe. Prohloubení jejich znalostí vytváří předpoklady pro pochopení principů a zásad, formulovaných v RVP PV a tím zkvalitnění jejich pedagogické práce. Hlubší znalost uvedené problematiky zvyšuje schopnost odborné komunikace a argumentace, která je pro mnoho učitelek v mateřských školách obtížná a problematická.
Cíle:
1. Prohloubit a rozšířit znalosti z oblasti obecné pedagogiky v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání
2. Přiblížit účastníkům podstatu a smysl pedagogického hodnocení dítěte a individualizace práce v mateřské škole.
3. Procvičit si práci s nástrojem pro pedagogické pozorování a hodnocení dítěte - s vývojovými škálami.
4. Naučit se využít diagnostické situace pro pedagogické hodnocení dítěte.
|
| Poznámka: | | |