| Kód akce: | | 0233411 |
| Název akce: | | Hry a činnosti pro prevenci agrese a agresivity u dětí MŠ |
| Termín konání: | | 12. 2021 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Jedná se o celoroční projekt určený pro předškolní výchovu a vzdělávání, který umožňuje zkvalitnění interpersonálních vztahů ve třídě. Je zaměřený na zkvalitnění komunikace, spolupráce, kooperaci a snížení agresivního chování ve vztazích předškolních dětí.
Možnosti zapojení rodičů.
Program je ucelený, postupně jsou uváděny hry pro děti tříleté, pokračuje se s dětmi čtyřletými a končí se s dětmi předškolního věku.
Hry jsou uspořádány do čtyř tematických kapitol:
Kamarádství
Citlivé jednání
Součinnost
Přívětivost
Způsoby využití metodiky:
- Prvním způsobem je možné postupné provádění všech her vždy podle věkových skupin.
- Druhý přístup je v praktickém zavedení pouze jedné části programu.
- Třetí způsob je volné vybírání her důležitých pro tvorbu určitých dovedností.
Každá hra v sobě zahrnuje stručný návrh způsobu zapojení rodičů do procesu výchovy dětí.
|
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ |
| Lektor: | | Mgr. Marika Kropíková, certifikovaná lektorka implementátorka Společného vzdělávání
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Jedná se o celoroční projekt určený pro předškolní výchovu a vzdělávání, který umožňuje zkvalitnění interpersonálních vztahů ve třídě. Je zaměřený na zkvalitnění komunikace, spolupráce, kooperaci a snížení agresivního chování ve vztazích předškolních dětí.
Možnosti zapojení rodičů.
Program je ucelený, postupně jsou uváděny hry pro děti tříleté, pokračuje se s dětmi čtyřletými a končí se s dětmi předškolního věku.
Hry jsou uspořádány do čtyř tematických kapitol:
Kamarádství
Citlivé jednání
Součinnost
Přívětivost
Způsoby využití metodiky:
- Prvním způsobem je možné postupné provádění všech her vždy podle věkových skupin.
- Druhý přístup je v praktickém zavedení pouze jedné části programu.
- Třetí způsob je volné vybírání her důležitých pro tvorbu určitých dovedností.
Každá hra v sobě zahrnuje stručný návrh způsobu zapojení rodičů do procesu výchovy dětí.
Zlepšení chování dětí v MŠ formou činností a her.
Dílčí vzdělávací cíle:
Děti - zkvalitní své vzájemné vztahy ve skupině
- osvojí si základy sdružování za účelem spolupráce ve skupině
- získají základní dovednosti nutné k vedení rozhovoru jako základnímu komunikačnímu prvku
- uvědomí si svou sounaležitost s kolektivem
- zkvalitní si a upevní kamarádské vztahy ve skupinně
- zdokonalí se v rozpoznávání pocitů
- získají základní dovednosti nutné k řešení problémů
- procvičí se ve svých schopnostech kooperace
- umožní vzájemné respektování ostatních
- pochopí základy komunikace a schopnost kompromisu
Děti si - rozvinou si svoji šlechetnost a získají ochotu pomáhat. |
| Poznámka: | | Seminář je vhodný do šablon OP VVV. |