| Kód akce: | | 4007431 |
| Název akce: | | Klady a zápory hyperaktivity II |
| Termín konání: | | 25. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 6 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Vzdělávací akce je volným pokračováním semináře Klady a zápory hyperaktivity. Účastníci budou seznámeni s konkrétními možnostmi, jak pracovat s hyperaktivními dětmi, jak ovlivnit jednotlivé projevy syndromu ADHD při školní práci. Uvedeny budou možnosti ovlivnění poruch pozornosti – kolísání, ulpívání, nevýběrovosti pozornosti, dále i projevů nadměrné aktivity - hyperaktivity, impulzivity a zvýšené emotivity až afektivity. Součástí vzdělávací akce bude i uvedení možností jak z negativních projevů syndromu postupně učinit pozitiva a jak výchovně vést hyperaktivní dítě a to jak ve školním prostředí, tak s doporučeními pro spolupráci s rodiči a s možnostmi postupného ovlivňování jejich výchovného vedení, nacházení optimálních způsobů výchovného vedení pro hyperaktivní děti. |
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ, ZŠ, pracovníky PPP |
| Lektor: | | PaedDr. et Mgr. Hana Žáčková,
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| Tematická náplň: | | Vzdělávací akce je volným pokračováním semináře Klady a zápory hyperaktivity. Účastníci budou seznámeni s konkrétními možnostmi, jak pracovat s hyperaktivními dětmi, jak ovlivnit jednotlivé projevy syndromu ADHD při školní práci. Uvedeny budou možnosti ovlivnění poruch pozornosti – kolísání, ulpívání, nevýběrovosti pozornosti, dále i projevů nadměrné aktivity - hyperaktivity, impulzivity a zvýšené emotivity až afektivity. Součástí vzdělávací akce bude i uvedení možností jak z negativních projevů syndromu postupně učinit pozitiva a jak výchovně vést hyperaktivní dítě a to jak ve školním prostředí, tak s doporučeními pro spolupráci s rodiči a s možnostmi postupného ovlivňování jejich výchovného vedení, nacházení optimálních způsobů výchovného vedení pro hyperaktivní děti.
Seznámení účastníků s konkrétními výchovnými a režimovými metodami a postupy při snaze ovlivnit projevy syndromu hyperaktivity ve školním prostředí tak, aby se eliminoval vliv negativ a posílila pozitiva plynoucí z tohoto syndromu. Podpora pedagogů pracujících s hyperaktivními dětmi v jejich vnímání spíše pozitiv než negativ chování, jednání a prožívání těchto dětí.
Rozpis výuky:
1. blok 2 hodiny - přiblížení konkrétních kladů a záporů u jednotlivých projevů syndromu hyperaktivity, 2. blok 2 hodiny - konkrétní možnosti ovlivnění jednotlivých projevů syndromu (zvýšené aktivity, poruch pozornosti a paměti, impulzivity, afektivity, dalších kognitivních poruch), 3. blok 2 hodiny možnosti ovlivnění projevů výchovným, režimovým a terapeutickým vedením (obecně seznámení s možnostmi nelékové a lékové terapie), práce na sebepoznání ze strany dítěte |
| Poznámka: | | Seminář je vhodný do šablon OP JAK. |