| Kód akce: | | 4004431 |
| Název akce: | | Poruchy pozornosti u dítěte v MŠ a ZŠ |
| Termín konání: | | 1. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s žáky s deficitem pozornosti a na možnosti podpory těchto žáků v běžném školním prostředí. Pozornost je věnována nejen podstatě poruchy a principům přístupu k žákům s tímto znevýhodněním, ale také možnostmi podpory těchto jedinců včetně reedukace, kompetencím a možnostem podpory učitelů i odborníků z poradenské oblasti, zásadám spolupráce školy s rodinou dítěte. Učitelé se seznámí s možnými a optimálními výchovně vzdělávacími strategiemi a naučí se vyhodnocovat efektivitu pedagogicko-diagnostických postupů.
Program je strukturován do teoretické části doplněné praktickými ukázkami řešení konkrétních situací.
Témata:
- Základní charakteristika poruch pozornosti;
- Odborná terminologie;
- Vývojová diagnostika;
- Vliv na chování a rozhodovací procesy;
- Analýza doporučení ŠPZ a plánování stupňů podpůrných opatření (PO) v MŠ, ZŠ a v rodině;
- Diagnostické, reedukační a podpůrné formy péče, spolupráce v rámci školy - možnosti spolupráce ŠPZ s pedagogy na základě doporučení PPP;
- Vytváření PLPP, IVP pro žáka jako živého dokumentu;
- Využití dalších PO (asistent pedagoga, předmět speciálně pedagogické péče, pedagogická intervence...);
- Role asistenta pedagoga, jeho spolupráce s učiteli, žáky a jejich rodiči;
- Hodnocení žáků s poruchou pozornosti;
- Optimální výchovně vzdělávací strategie v předškolním a mladším školním věku;
- Význam nekonfliktního prostředí, motivace, ukotvování a síťování poznatků;
-Význam kvalitního režimu dne, vyváženého střídání aktivit;
- Spolupráce s rodinou - význam pravidelných konzultací s rodiči;
- Sledování a vyhodnocení efektivity pedagogicko-diagnostických postupů;
|
| Doporučeno pro: | | učitele MŠ a 1. stupeň ZŠ |
| Lektor: | | Mgr. Světlana Drábová,
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s žáky s deficitem pozornosti a na možnosti podpory těchto žáků v běžném školním prostředí. Pozornost je věnována nejen podstatě poruchy a principům přístupu k žákům s tímto znevýhodněním, ale také možnostmi podpory těchto jedinců včetně reedukace, kompetencím a možnostem podpory učitelů i odborníků z poradenské oblasti, zásadám spolupráce školy s rodinou dítěte. Učitelé se seznámí s možnými a optimálními výchovně vzdělávacími strategiemi a naučí se vyhodnocovat efektivitu pedagogicko-diagnostických postupů.
Program je strukturován do teoretické části doplněné praktickými ukázkami řešení konkrétních situací.
Témata:
- Základní charakteristika poruch pozornosti;
- Odborná terminologie;
- Vývojová diagnostika;
- Vliv na chování a rozhodovací procesy;
- Analýza doporučení ŠPZ a plánování stupňů podpůrných opatření (PO) v MŠ, ZŠ a v rodině;
- Diagnostické, reedukační a podpůrné formy péče, spolupráce v rámci školy - možnosti spolupráce ŠPZ s pedagogy na základě doporučení PPP;
- Vytváření PLPP, IVP pro žáka jako živého dokumentu;
- Využití dalších PO (asistent pedagoga, předmět speciálně pedagogické péče, pedagogická intervence...);
- Role asistenta pedagoga, jeho spolupráce s učiteli, žáky a jejich rodiči;
- Hodnocení žáků s poruchou pozornosti;
- Optimální výchovně vzdělávací strategie v předškolním a mladším školním věku;
- Význam nekonfliktního prostředí, motivace, ukotvování a síťování poznatků;
-Význam kvalitního režimu dne, vyváženého střídání aktivit;
- Spolupráce s rodinou - význam pravidelných konzultací s rodiči;
- Sledování a vyhodnocení efektivity pedagogicko-diagnostických postupů;
Seminář vychází z potřeby pedagogů získat informace z oboru speciální pedagogiky, které jim přiblíží podstatu znevýhodnění žáků s poruchou pozornosti, možné projevy jejich chování, zkušenosti, možnosti využití PO a náměty vycházející z dobré praxe pedagogické podpory. |
| Poznámka: | | Seminář vhodný do šablon OP JAK. |