|  | Kód akce: |  | 4004431 | 
|---|
|  | Název akce: |  | Poruchy pozornosti u dítěte v MŠ a ZŠ | 
|---|
|  | Termín konání: |  | 1. 2023 od 09:00 | 
|---|
|  | Rozsah akce: |  | 8 vyučovacích hodin | 
|---|
|  | Místo konání: |  | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí | 
|---|
|  | Popis spojení: |  |  | 
|---|
|  | Stručný obsah: |  | Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s žáky s deficitem pozornosti a na možnosti podpory těchto žáků v běžném školním prostředí. Pozornost je věnována nejen podstatě poruchy a principům přístupu k žákům s tímto znevýhodněním, ale také možnostmi podpory těchto jedinců včetně reedukace, kompetencím a možnostem podpory učitelů i odborníků z poradenské oblasti, zásadám spolupráce školy s rodinou dítěte. Učitelé se seznámí s možnými a optimálními výchovně vzdělávacími strategiemi a naučí se vyhodnocovat efektivitu pedagogicko-diagnostických postupů.
Program je strukturován do teoretické části doplněné praktickými ukázkami řešení konkrétních situací.
Témata:
- Základní charakteristika poruch pozornosti;
- Odborná terminologie;
- Vývojová diagnostika;
- Vliv na chování a rozhodovací procesy;
- Analýza doporučení ŠPZ a plánování stupňů podpůrných opatření (PO) v MŠ, ZŠ a v rodině;
- Diagnostické, reedukační a podpůrné formy péče, spolupráce v rámci školy - možnosti spolupráce ŠPZ s pedagogy na základě doporučení PPP;
- Vytváření PLPP, IVP pro žáka jako živého dokumentu;
- Využití dalších PO (asistent pedagoga, předmět speciálně pedagogické péče, pedagogická intervence...);
- Role asistenta pedagoga, jeho spolupráce s učiteli, žáky a jejich rodiči;
- Hodnocení žáků s poruchou pozornosti;
- Optimální výchovně vzdělávací strategie v předškolním a mladším školním věku;
- Význam nekonfliktního prostředí, motivace, ukotvování a síťování poznatků;
-Význam kvalitního režimu dne, vyváženého střídání aktivit;
- Spolupráce s rodinou - význam pravidelných konzultací s rodiči;
- Sledování a vyhodnocení efektivity pedagogicko-diagnostických postupů; | 
|---|
|  | Doporučeno pro: |  | učitele MŠ a 1. stupeň ZŠ | 
|---|
|  | Lektor: |  | Mgr. Světlana Drábová, 
 | 
|---|
|  | Garant: |  | Michaela Boková | 
|---|
|  | Účastnický poplatek: |  | 1900 Kč | 
|---|
|  | Tematická náplň: |  | Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s žáky s deficitem pozornosti a na možnosti podpory těchto žáků v běžném školním prostředí. Pozornost je věnována nejen podstatě poruchy a principům přístupu k žákům s tímto znevýhodněním, ale také možnostmi podpory těchto jedinců včetně reedukace, kompetencím a možnostem podpory učitelů i odborníků z poradenské oblasti, zásadám spolupráce školy s rodinou dítěte. Učitelé se seznámí s možnými a optimálními výchovně vzdělávacími strategiemi a naučí se vyhodnocovat efektivitu pedagogicko-diagnostických postupů.
Program je strukturován do teoretické části doplněné praktickými ukázkami řešení konkrétních situací.
Témata:
- Základní charakteristika poruch pozornosti;
- Odborná terminologie;
- Vývojová diagnostika;
- Vliv na chování a rozhodovací procesy;
- Analýza doporučení ŠPZ a plánování stupňů podpůrných opatření (PO) v MŠ, ZŠ a v rodině;
- Diagnostické, reedukační a podpůrné formy péče, spolupráce v rámci školy - možnosti spolupráce ŠPZ s pedagogy na základě doporučení PPP;
- Vytváření PLPP, IVP pro žáka jako živého dokumentu;
- Využití dalších PO (asistent pedagoga, předmět speciálně pedagogické péče, pedagogická intervence...);
- Role asistenta pedagoga, jeho spolupráce s učiteli, žáky a jejich rodiči;
- Hodnocení žáků s poruchou pozornosti;
- Optimální výchovně vzdělávací strategie v předškolním a mladším školním věku;
- Význam nekonfliktního prostředí, motivace, ukotvování a síťování poznatků;
-Význam kvalitního režimu dne, vyváženého střídání aktivit;
- Spolupráce s rodinou - význam pravidelných konzultací s rodiči;
- Sledování a vyhodnocení efektivity pedagogicko-diagnostických postupů;
Seminář vychází z potřeby pedagogů získat informace z oboru speciální pedagogiky, které jim přiblíží podstatu znevýhodnění žáků s poruchou pozornosti, možné projevy jejich chování, zkušenosti, možnosti využití PO a náměty vycházející z dobré praxe pedagogické podpory. | 
|---|
|  | Poznámka: |  | Seminář vhodný do šablon OP JAK. | 
|---|