| | Kód akce: | | 1619131 |
| | Název akce: | | Školní projekty a projektové vyučování |
| | Termín konání: | | 12. 2022 od 09:00 |
| | Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| | Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| | Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 9, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| | Stručný obsah: | | V současné době se „projektové vyučování“ říká lecčemu. Kurs proto účastníky seznámí s projektovým vyučováním, co je a co není projekt. Důvody, proč realizovat projekt, příprava a realizace projektů, různé typy a struktura projektu. Lektor bude průběžně uvádět konkrétní příklady ze své vlastní projektové praxe i z projektů na dalších školách.
- Projektová výuka – živý odkaz předků tolik aktuální pro dnešní dobu – historické využití projektové metody ve vzdělávacích směrech; přínosy pro dnešní školství
- Co je a co není projektové vyučování, využití projektového vyučování v běžné školní praxi, potenciál projektového vyučování při vhodném zařazení, rizika a časté chyby.
- Fáze projektu – motivace, plánování (co je za úkol, výstupy, harmonogram, prostředí, účastníci, podmínky, pomůcky, jak budeme hodnotit), realizace, hodnocení, prezentace
- Výhody a rizika projektů a projektového vyučování (T-graf)
- Typy a dělení projektů dle různých kritérií (prostředí, délka, účel, navrhovatel…)
- Jak uskutečnit projektový den na konkrétní téma – příprava projektového dne (Je tedy možná společná práce na přípravě jednoho či více školních projektů.)
|
| | Doporučeno pro: | | učitele ZŠ, gymnázií, SOŠ a SOU, ředitele škol a školských zařízení, asistenty pedagoga |
| | Lektor: | | PhDr. Libor Kyncl, lektor pro DVPP
|
| | Garant: | | Leona Mašková |
| | Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| | Tematická náplň: | | V současné době se „projektové vyučování“ říká lecčemu. Kurs proto účastníky seznámí s projektovým vyučováním, co je a co není projekt. Důvody, proč realizovat projekt, příprava a realizace projektů, různé typy a struktura projektu. Lektor bude průběžně uvádět konkrétní příklady ze své vlastní projektové praxe i z projektů na dalších školách.
- Projektová výuka – živý odkaz předků tolik aktuální pro dnešní dobu – historické využití projektové metody ve vzdělávacích směrech; přínosy pro dnešní školství
- Co je a co není projektové vyučování, využití projektového vyučování v běžné školní praxi, potenciál projektového vyučování při vhodném zařazení, rizika a časté chyby.
- Fáze projektu – motivace, plánování (co je za úkol, výstupy, harmonogram, prostředí, účastníci, podmínky, pomůcky, jak budeme hodnotit), realizace, hodnocení, prezentace
- Výhody a rizika projektů a projektového vyučování (T-graf)
- Typy a dělení projektů dle různých kritérií (prostředí, délka, účel, navrhovatel…)
- Jak uskutečnit projektový den na konkrétní téma – příprava projektového dne (Je tedy možná společná práce na přípravě jednoho či více školních projektů.)
Cílem této vzdělávací akce je posílit povědomí učitelů o projektech a projektovém vyučování - o jejich možnostech, rizicích, zákonitostech.
Účastník semináře sdílí s ostatními své zkušenosti ze dřívějších projektů a projektového vyučování. Ujasní si, co o tématu ví, pojmenuje vlastní mýty, které s tématem dosud spojoval. V kostce naplánuje projektové vyučování ve vlastní třídě či s ostatními kolegy školní projekt.
|
| | Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |