| Kód akce: | | 1616131 |
| Název akce: | | Specifické poruchy učení |
| Termín konání: | | 11. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 9, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | 1. SPU známé nebo neznámé? Co víme, co bychom se chtěli dovědět. Test – na základě odpovědí na otázky a diskuze upřesnění obsahu. 1 hodina
2. Příčiny a projevy SPU s využitím ukázek prací žáků. 1 hodina
3. Vliv SPU na psychosociální a emoční vývoj osobnosti, zvláštnosti v chování.
1 hodina
4. SPU nejsou pouze obtíže v českém jazyce a matematice. Deficity ve vývoji poznávacích funkcí, které jsou průvodními znaky dyslexie a dysortografie, dyskalkulie: řeč, percepce, proces automatizace, orientace v čase, organizace sebe sama a další. Vliv uvedených deficitů na výkon ve výuce.
2 hodiny
5. Metody práce v běžných vyučovacích hodinách: český jazyk, čtení a práce s textem, cizí jazyk, matematika, naukové předměty 2 hodiny
6. Hodnocení a klasifikace 1/2 hodiny
7. Současné trendy ve světě, budoucnost jedinců se SPU 1/2 hodiny |
| Doporučeno pro: | | učitele ZŠ (především 2. stupně), SŠ
|
| Lektor: | | PaedDr. Olga Zelinková, CSc., MBA, docentka Husitské teologické fakulty UK
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | 1. SPU známé nebo neznámé? Co víme, co bychom se chtěli dovědět. Test – na základě odpovědí na otázky a diskuze upřesnění obsahu. 1 hodina
2. Příčiny a projevy SPU s využitím ukázek prací žáků. 1 hodina
3. Vliv SPU na psychosociální a emoční vývoj osobnosti, zvláštnosti v chování.
1 hodina
4. SPU nejsou pouze obtíže v českém jazyce a matematice. Deficity ve vývoji poznávacích funkcí, které jsou průvodními znaky dyslexie a dysortografie, dyskalkulie: řeč, percepce, proces automatizace, orientace v čase, organizace sebe sama a další. Vliv uvedených deficitů na výkon ve výuce.
2 hodiny
5. Metody práce v běžných vyučovacích hodinách: český jazyk, čtení a práce s textem, cizí jazyk, matematika, naukové předměty 2 hodiny
6. Hodnocení a klasifikace 1/2 hodiny
7. Současné trendy ve světě, budoucnost jedinců se SPU 1/2 hodiny
Pedagogové si osvojí základní postupy při práci se žákem-studentem se SPU především na 2. stupni ZŠ. Seznámit účastníky se základními teoretickými východisky SPU, psychosociálními důsledky SPU a negativními vlivy nesprávného přístupu. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |