| Kód akce: | | 1305431 |
| Název akce: | | Formativní hodnocení prostřednictvím map učebního pokroku |
| Termín konání: | | 8. 2022 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 6 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | Praktický prezenční seminář.
Mapy učebního pokroku (MUP) jako nástroj formativního hodnocení - průběžné zaznamenávání výsledků práce žáků, usnadnění komunikaci mezi žákem, učitelem a rodiči, dobrý odrazový můstek pro další učení.
Proč a jak může žák sám sledovat svůj vlastní pokrok v určité oblasti nezávisle na výsledcích spolužáků nebo předepsaném objemu probírané látky.
Příklady využití kontinua předmětových oblastí, seznámení s nástroji MUP.
Rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením, jak hodnotit formativně, co nabízejí MUP v oblasti hodnocení. Těžištěm semináře jsou osobní zkušenosti účastníků s poskytováním zpětné vazby a hodnocením žáků, které modelují při realizovaných aktivitách.
Jako praktický nástroj jsou účastníkům představeny mapy učebního pokroku pro vybrané vzdělávací oblasti (matematika, český jazyk, čtenářská gramotnost a anglický jazyk) a na ně navázaná zpětná vazba dle formulovaných kritérií. |
| Doporučeno pro: | | učitele ZŠ, SŠ |
| Lektor: | | Mgr. Jindra Plamitzerová,
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Praktický prezenční seminář.
Mapy učebního pokroku (MUP) jako nástroj formativního hodnocení - průběžné zaznamenávání výsledků práce žáků, usnadnění komunikaci mezi žákem, učitelem a rodiči, dobrý odrazový můstek pro další učení.
Proč a jak může žák sám sledovat svůj vlastní pokrok v určité oblasti nezávisle na výsledcích spolužáků nebo předepsaném objemu probírané látky.
Příklady využití kontinua předmětových oblastí, seznámení s nástroji MUP.
Rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením, jak hodnotit formativně, co nabízejí MUP v oblasti hodnocení. Těžištěm semináře jsou osobní zkušenosti účastníků s poskytováním zpětné vazby a hodnocením žáků, které modelují při realizovaných aktivitách.
Jako praktický nástroj jsou účastníkům představeny mapy učebního pokroku pro vybrané vzdělávací oblasti (matematika, český jazyk, čtenářská gramotnost a anglický jazyk) a na ně navázaná zpětná vazba dle formulovaných kritérií.
Účastníci semináře se seznámí s pojmy formativní hodnocení a mapy učebního pokroku a rovněž s konceptem průběžné zpětné vazby a jednotlivými strategiemi formativního hodnocení. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |