| | Kód akce: | | 1303431 |
| | Název akce: | | Aktivizující metody výuky |
| | Termín konání: | | 12. 2023 od 09:00 |
| | Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| | Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| | Popis spojení: | | |
| | Stručný obsah: | | Obsahem kurzu je nabídka a procvičení metod, které mohou pomoci k větší angažovanosti žáků ve výukovém procesu. Kurz je prakticky zaměřený, každou metodu si účastníci vyzkouší, získají informace o postupu realizace a případných úskalích, čase přípravy, době trvání se třídou, vhodný věk žáků. Které klíčové kompetence jsou metodou rozvíjeny, jak je náročná pro vedení učitelem i realizaci žáky.
Úvod, představení lektora, zjištění očekávání účastníků
Co je a co není aktivizující metoda
Principy práce ve skupinách
Bezpečné prostředí pro žáky
Každá metoda bude probrána podle následující osnovy:
a) Stručná osnova – k čemu je metoda dobrá, kdy je vhodné ji použít, postup
b) Požadavky na přípravu – náročnost z pohledu vyučujícího při přípravě, při realizaci ve třídě, náročnost pro žáky, míra jejich připravenosti apod.
c) Klíčové kompetence – které jsou díky metodě rozvíjeny
d) Uplatnění ve výuce – kdy se hodí danou metodu použít
e) Praktické provedení – účastníci si sami techniku vyzkouší na dané téma
f) Hodnocení – jak se hodnotí po ukončení aktivity ve třídě, hodnocení účastníků na semináři
Probírané metody:
Vím, chci vědět, dozvěděl jsem se
Mentální mapy
Návštěvníci
Lístečková metoda
Brainstorming
Shrnutí, závěr 25 min
|
| | Doporučeno pro: | | učitele ZŠ, GY, SŠ |
| | Lektor: | | Mgr. Marie Komárová,
|
| | Garant: | | Michaela Boková |
| | Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| | Tematická náplň: | | Obsahem kurzu je nabídka a procvičení metod, které mohou pomoci k větší angažovanosti žáků ve výukovém procesu. Kurz je prakticky zaměřený, každou metodu si účastníci vyzkouší, získají informace o postupu realizace a případných úskalích, čase přípravy, době trvání se třídou, vhodný věk žáků. Které klíčové kompetence jsou metodou rozvíjeny, jak je náročná pro vedení učitelem i realizaci žáky.
Úvod, představení lektora, zjištění očekávání účastníků
Co je a co není aktivizující metoda
Principy práce ve skupinách
Bezpečné prostředí pro žáky
Každá metoda bude probrána podle následující osnovy:
a) Stručná osnova – k čemu je metoda dobrá, kdy je vhodné ji použít, postup
b) Požadavky na přípravu – náročnost z pohledu vyučujícího při přípravě, při realizaci ve třídě, náročnost pro žáky, míra jejich připravenosti apod.
c) Klíčové kompetence – které jsou díky metodě rozvíjeny
d) Uplatnění ve výuce – kdy se hodí danou metodu použít
e) Praktické provedení – účastníci si sami techniku vyzkouší na dané téma
f) Hodnocení – jak se hodnotí po ukončení aktivity ve třídě, hodnocení účastníků na semináři
Probírané metody:
Vím, chci vědět, dozvěděl jsem se
Mentální mapy
Návštěvníci
Lístečková metoda
Brainstorming
Shrnutí, závěr 25 min
Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky a metodami, které mají potenciál zaktivizovat žáky ve výuce, včetně informace, které klíčové kompetence jejich použitím rozvinou. |
| | Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |