| | Kód akce: | | 0403432 |
| | Název akce: | | Využití slohu a čtenářských dílen k podpoře čtenářské gramotnosti |
| | Termín konání: | | 20. 2023 od 09:00 |
| | Rozsah akce: | | 6 vyučovacích hodin |
| | Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| | Popis spojení: | | |
| | Stručný obsah: | | Od jednoduchých ke složitějším slohovým útvarům - náměty. Metody ve slohu - myšlenková mapa, brainstorming, brainwriting, asociační řetězec, volné psaní, řízené a modelové psaní, společné psaní, deník třídy, mapa příběhu, role na zdi, metoda účetního deníku, prvky dramatické výchovy, projektové vyučování
Ukázky slohových prací práce s chybou, se stylistickými nedostatky, rozbor textu, porozumění textu, úkoly a slohová cvičení
Propojení slohu, jazyka a literatury, mezipředmětové vztahy, průřezová témata: osobnostně sociální výchova, mediální výchova
Dílna čtení jako jedna z možných cest, jak se žáky hledat smysl čtení
Vytváření záznamů o četbě
Výběr knih pro čtenářskou dílnu
Inspirace pro čtenářskou dílnu - prostředí, křeslo pro hosta |
| | Doporučeno pro: | | učitelé 2. stupně ZŠ |
| | Lektor: | | PhDr. Zdena Müllerová,
|
| | Garant: | | Michaela Boková |
| | Účastnický poplatek: | | 1400 Kč |
| | Tematická náplň: | | Od jednoduchých ke složitějším slohovým útvarům - náměty. Metody ve slohu - myšlenková mapa, brainstorming, brainwriting, asociační řetězec, volné psaní, řízené a modelové psaní, společné psaní, deník třídy, mapa příběhu, role na zdi, metoda účetního deníku, prvky dramatické výchovy, projektové vyučování
Ukázky slohových prací práce s chybou, se stylistickými nedostatky, rozbor textu, porozumění textu, úkoly a slohová cvičení
Propojení slohu, jazyka a literatury, mezipředmětové vztahy, průřezová témata: osobnostně sociální výchova, mediální výchova
Dílna čtení jako jedna z možných cest, jak se žáky hledat smysl čtení
Vytváření záznamů o četbě
Výběr knih pro čtenářskou dílnu
Inspirace pro čtenářskou dílnu - prostředí, křeslo pro hosta
Účastníci semináře rozšiřují a zvyšují své pedagogické dovednosti v oblasti čtenářské gramotnosti. Získávají přehled didaktických a metodických postupů, kterými lze žáky motivovat, zaujmout a vést ke čtenářské gramotnosti. |
| | Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |