| Kód akce: | | 0310131 |
| Název akce: | | Matematické činnosti na 1. stupni základní školy |
| Termín konání: | | 16. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 9, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Teoretická část
Aktivní výklad s možností diskuse
1 hodina
Úvod, seznámení, organizační záležitosti
Matematická gramotnost a roviny matematické gramotnosti – obecně
Principy při výuce matematiky
Cíle ve vzdělávání ve vztahu k matematické gramotnosti na 1. stupni
„Kolik máme gramotností,
tolik máme starostí,
jak to všechno zvládneme
a do dětí dostaneme?
Chce to lásku, klid a pohodu,
v práci najít zálibu.“
• Rozvoj matematických schopností v předškolním věku – předmatematické činnosti a návaznost na výuku matematiky na 1. stupni
1 hodina
• Metody vzdělávání – prožitek, vzor, hra, pohyb, manipulace, experiment, myšlenkové operace
• Učební styly, rozvoj a význam smyslů při učení
1 hodina
• Výuka matematiky podle Hejného – východiska, zásady, principy pro výuku matematiky.
• Metody – Krokování, Schody, Autobus, Děda Lesoň, Sova, Parkety, Dřívka, Krychlové stavby,apod.
1 hodina
• Matematické hry – didaktické hry v matematice
• Hry usnadňující nácvik numerace
• Zásobník her
1 hodina
• Hry na procvičování početních operací – sčítání, odčítání, násobení, dělení
• Zásobník matematických her, činností, pracovních listů
1 hodina
• Hry na rozvoj logického a kombinačního myšlení – magické čtverce, tangramy
• Konkrétní ukázky her a činností
• Zásobník her a pracovních listů
1 hodina
• Hry pro rozvoj prostorové představivosti – skládanky, origami, geometrie
• Ostatní hry
• Hádanky v matematice
1 hodina
• Karetní hry
• Zábavné hry v matematice
• Závěr, diskuse, hodnocení |
| Doporučeno pro: | | pedagogické pracovníky ZŠ |
| Lektor: | | PaedDr. Iva Tomášková,
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Teoretická část
Aktivní výklad s možností diskuse
1 hodina
Úvod, seznámení, organizační záležitosti
Matematická gramotnost a roviny matematické gramotnosti – obecně
Principy při výuce matematiky
Cíle ve vzdělávání ve vztahu k matematické gramotnosti na 1. stupni
„Kolik máme gramotností,
tolik máme starostí,
jak to všechno zvládneme
a do dětí dostaneme?
Chce to lásku, klid a pohodu,
v práci najít zálibu.“
• Rozvoj matematických schopností v předškolním věku – předmatematické činnosti a návaznost na výuku matematiky na 1. stupni
1 hodina
• Metody vzdělávání – prožitek, vzor, hra, pohyb, manipulace, experiment, myšlenkové operace
• Učební styly, rozvoj a význam smyslů při učení
1 hodina
• Výuka matematiky podle Hejného – východiska, zásady, principy pro výuku matematiky.
• Metody – Krokování, Schody, Autobus, Děda Lesoň, Sova, Parkety, Dřívka, Krychlové stavby,apod.
1 hodina
• Matematické hry – didaktické hry v matematice
• Hry usnadňující nácvik numerace
• Zásobník her
1 hodina
• Hry na procvičování početních operací – sčítání, odčítání, násobení, dělení
• Zásobník matematických her, činností, pracovních listů
1 hodina
• Hry na rozvoj logického a kombinačního myšlení – magické čtverce, tangramy
• Konkrétní ukázky her a činností
• Zásobník her a pracovních listů
1 hodina
• Hry pro rozvoj prostorové představivosti – skládanky, origami, geometrie
• Ostatní hry
• Hádanky v matematice
1 hodina
• Karetní hry
• Zábavné hry v matematice
• Závěr, diskuse, hodnocení
Objasnění potřeby rozvoje matematické gramotnosti v souvislosti s rozvojem psychických schopností, logického myšlení a důležitých vzdělávacích dovedností žáků základních škol, příprava žáků k celoživotnímu vzdělávání. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |