| Kód akce: | | 0303131 |
| Název akce: | | Jak nezamrznout u tabule - hry a aktivizující činnosti do výuky na 1. st ZŠ |
| Termín konání: | | 29. 2022 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | CCV Pardubice, Mozartova 449, Polabiny |
| Popis spojení: | | MHD č. 2, 6, 13, 18 - zastávka Polabiny, Kpt. Bartoše |
| Stručný obsah: | | Seminář je zaměřen na hry a činnosti, které oživí vyučování, zvednou žáky ze židle a vypnou unavenou hlavu. Hry lze zařadit do výuky českého jazyka, matematiky, hudební výchovy, dramatické výchovy nebo do třídnických hodin. Nabízený soubor her a činností také otevírá radost, spontánnost, hravost, kreativitu, soustředění a komunikaci, vede ke zlepšení chování žáků, ke zmírnění agrese, ke vzájemné toleranci a vzájemnému respektu. Všechny hry, nápady a náměty jsou prakticky vyzkoušené, vycházejí bezprostředně z praxe na prvním stupni ZŠ. Seminář je inspirací, jak motivovat žáky a jak dosáhnout toho, aby výuka nebyl nudou.
1. – 2. hodina
Praktické ukázky her a jejich využití ve výuce českého jazyka na prvním stupni ZŠ.
Řečnický souboj, Asociace, Dělej interpunkci, Očíslované písmeno, Kimova hra, Skrývačky, Přesmyčky, Upovídaná minuta, Živé obrazy
3. – 4. hodina
Praktické ukázky her a jejich využití ve výuce matematiky na prvním stupni ZŠ.
Schovaná čísla, Kimova hra, Telefonní stanice, Pyramida, Kouzelná taška, Myslím si číslo, Postav věž, Mraveniště
5. – 6. hodina
Hry intuitivní pedagogiky, umět být v pohybu a poznávat se v něm.
Okruhy her: Život je hra. Hra intuice s tělem. Smyslové hry. Hra emocí. Nemluv – konej. Slova a pohyb.
7. – 8. hodina
Aktivity směřující k respektování společenských a skupinových pravidel.
Jablko, Chaos x harmonie, Najdi si svého rádce, Vnitřní úsměvy, Musím x chci, Kdybys byl…, Tvořivá vizualizace, Procházka důvěry
|
| Doporučeno pro: | | učitele 1. stupně ZŠ, asistenty pedagoga, vychovatele |
| Lektor: | | Mgr. Ivana Janovská,
|
| Garant: | | Leona Mašková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | Seminář je zaměřen na hry a činnosti, které oživí vyučování, zvednou žáky ze židle a vypnou unavenou hlavu. Hry lze zařadit do výuky českého jazyka, matematiky, hudební výchovy, dramatické výchovy nebo do třídnických hodin. Nabízený soubor her a činností také otevírá radost, spontánnost, hravost, kreativitu, soustředění a komunikaci, vede ke zlepšení chování žáků, ke zmírnění agrese, ke vzájemné toleranci a vzájemnému respektu. Všechny hry, nápady a náměty jsou prakticky vyzkoušené, vycházejí bezprostředně z praxe na prvním stupni ZŠ. Seminář je inspirací, jak motivovat žáky a jak dosáhnout toho, aby výuka nebyl nudou.
1. – 2. hodina
Praktické ukázky her a jejich využití ve výuce českého jazyka na prvním stupni ZŠ.
Řečnický souboj, Asociace, Dělej interpunkci, Očíslované písmeno, Kimova hra, Skrývačky, Přesmyčky, Upovídaná minuta, Živé obrazy
3. – 4. hodina
Praktické ukázky her a jejich využití ve výuce matematiky na prvním stupni ZŠ.
Schovaná čísla, Kimova hra, Telefonní stanice, Pyramida, Kouzelná taška, Myslím si číslo, Postav věž, Mraveniště
5. – 6. hodina
Hry intuitivní pedagogiky, umět být v pohybu a poznávat se v něm.
Okruhy her: Život je hra. Hra intuice s tělem. Smyslové hry. Hra emocí. Nemluv – konej. Slova a pohyb.
7. – 8. hodina
Aktivity směřující k respektování společenských a skupinových pravidel.
Jablko, Chaos x harmonie, Najdi si svého rádce, Vnitřní úsměvy, Musím x chci, Kdybys byl…, Tvořivá vizualizace, Procházka důvěry
Cílem vzdělávacího programu je nabídnout pedagogům pestrou paletu her, námětů, praktických ukázek do výuky, probudit a oživit dávno zapomenuté. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |