| | Kód akce: | | 0236431 |
| | Název akce: | | Spolupráce učitele s asistentem pedagoga ve třídě MŠ |
| | Termín konání: | | 12. 2023 od 09:00 |
| | Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| | Místo konání: | | Špindlerova 1167, Ústí nad Orlicí |
| | Popis spojení: | | |
| | Stručný obsah: | | Zřízení pozice asistenta pedagoga, náplň práce. Efektivní spolupráce, komunikace pedagoga a asistenta pedagoga s rodinami postižených dětí.
1. Legislativní zabezpečení funkce asistenta pedagoga
2. Podmínky zřízení pozice asistenta pedagoga v MŠ
3. Požadovaná odborná kvalifikace asistenta pedagoga
4. Náplň práce asistenta pedagoga – vzájemná spolupráce učitele a asistenta pedagoga – vytyčení kompetencí
5. Metodická podpora a vedení asistenta pedagoga
6. Úloha školského poradenského zařízení při zavádění funkce asistenta pedagoga
7. Specifikace funkce osobního asistenta a pedagogického asistenta
8. Jak sestavit individuálně vzdělávací plán pro integrované dítě s asistentem pedagoga - struktura, forma, obsah.
9. Výchovných přístupy – postoje rodin k postiženému dítěti.
10. Probrána bude i otázka jednotlivých fází vyrovnávání se s handicapem svého dítěte rodinou.
|
| | Doporučeno pro: | | pedagogické pracovníky MŠ |
| | Lektor: | | Mgr. Lenka Bínová, odborný a speciální pedagog PPP Brno
|
| | Garant: | | Michaela Boková |
| | Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| | Tematická náplň: | | Zřízení pozice asistenta pedagoga, náplň práce. Efektivní spolupráce, komunikace pedagoga a asistenta pedagoga s rodinami postižených dětí.
1. Legislativní zabezpečení funkce asistenta pedagoga
2. Podmínky zřízení pozice asistenta pedagoga v MŠ
3. Požadovaná odborná kvalifikace asistenta pedagoga
4. Náplň práce asistenta pedagoga – vzájemná spolupráce učitele a asistenta pedagoga – vytyčení kompetencí
5. Metodická podpora a vedení asistenta pedagoga
6. Úloha školského poradenského zařízení při zavádění funkce asistenta pedagoga
7. Specifikace funkce osobního asistenta a pedagogického asistenta
8. Jak sestavit individuálně vzdělávací plán pro integrované dítě s asistentem pedagoga - struktura, forma, obsah.
9. Výchovných přístupy – postoje rodin k postiženému dítěti.
10. Probrána bude i otázka jednotlivých fází vyrovnávání se s handicapem svého dítěte rodinou.
Seminář si klade za cíl zaměřit se především na oblast kompetencí a pracovní náplně asistenta pedagoga a na jeho metodické vedení (kdo má metodické vedení poskytovat, jak má být metodické vedení zajišťováno a co má být jeho obsahem). Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění asistentů pedagoga - základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením. Veškeré získané poznatky by měly pedagogům pomoci najít cestu k efektivní spolupráci s rodinami postižených dětí, budou lépe reagovat na specifičnosti komunikace s těmito rodiči. Součástí semináře bude i prostor pro diskusi, který bude navazovat na přednáškovou část. Pedagogové mohou využít možnosti dotazovat se odborníka, ale i ostatních účastníků, na jejich zkušenosti se spoluprací s rodinami postižených dětí. Cílem semináře je poskytnout účastníkům i základní poznatky o vhodných formách komunikace s rodiči handicapovaných dětí. |
| | Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK. |