| Kód akce: | | 0110331 |
| Název akce: | | Génius ve třídě? Proboha, nestrašte! |
| Termín konání: | | 21. 2023 od 09:00 |
| Rozsah akce: | | 8 vyučovacích hodin |
| Místo konání: | | Pedagogicko-psychologická poradna Svitavy, Riegrova 11 |
| Popis spojení: | | |
| Stručný obsah: | | 1) Vymezení pojmů nadaný a mimořádně nadaný žák
2) Školský zákon a zařazení nadaných a mimořádně nadaných ve vyučovacím procesu
3) Identifikace nadaných
4) Metoda NTC Learning pro rozvoj intelektu všech žáků
5) Spolupráce s PPP, individuální plány, dotace apod.
6) Nadaný a mimořádně nadaný žák na ZŠ – možnosti zařazení do výuky (jednotlivec v běžné třídě, zařazení do skupin dle různých hledisek, speciální třída pro nadané atd.)
7) Žák s dvojí výjimečností
8) Možná úskalí výuky nadaných
9) Spolupráce s rodinou a pomoc rodině nadaného
10) Odlišnosti v práci s nadanými ve velkých městech (krajské, okresní) a menších obcích
11) Metody práce s nadanými žáky v závislosti na vyučovacím předmětu
12) Učebnice vhodné pro výuku nadaných žáků
13) Workshop: praktická část – cvičení vhodná pro nadané žáky (v závislosti na vyučovacím předmětu), objevitelský přístup ve výuce
14) Seznam doporučené literatury zabývající se problematikou nadaných
15) Webové stránky pro nadané, jejich rodiče a pedagogy |
| Doporučeno pro: | | ředitele a učitele 1. stupně ZŠ, výchovné poradce a asistenty pedagoga ve třídách s nadanými dětmi |
| Lektor: | | Mgr. Zdeňka Drápelová, učitelka 1. stupně ZŠ
|
| Garant: | | Michaela Boková |
| Účastnický poplatek: | | 1900 Kč |
| Tematická náplň: | | 1) Vymezení pojmů nadaný a mimořádně nadaný žák
2) Školský zákon a zařazení nadaných a mimořádně nadaných ve vyučovacím procesu
3) Identifikace nadaných
4) Metoda NTC Learning pro rozvoj intelektu všech žáků
5) Spolupráce s PPP, individuální plány, dotace apod.
6) Nadaný a mimořádně nadaný žák na ZŠ – možnosti zařazení do výuky (jednotlivec v běžné třídě, zařazení do skupin dle různých hledisek, speciální třída pro nadané atd.)
7) Žák s dvojí výjimečností
8) Možná úskalí výuky nadaných
9) Spolupráce s rodinou a pomoc rodině nadaného
10) Odlišnosti v práci s nadanými ve velkých městech (krajské, okresní) a menších obcích
11) Metody práce s nadanými žáky v závislosti na vyučovacím předmětu
12) Učebnice vhodné pro výuku nadaných žáků
13) Workshop: praktická část – cvičení vhodná pro nadané žáky (v závislosti na vyučovacím předmětu), objevitelský přístup ve výuce
14) Seznam doporučené literatury zabývající se problematikou nadaných
15) Webové stránky pro nadané, jejich rodiče a pedagogy
Seznámit širokou pedagogickou veřejnost s problematikou identifikace a
vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí, která v minulosti byla téměř tabu.
Nastínit možné způsoby identifikace nadaných a jejich zařazení do vzdělávacího
procesu. Navrhnout možné postupy a metody práce s nadanými. Připomenout úskalí
spojená se zapojením těchto dětí do školního kolektivu a jejich někdy problematické
vztahy s okolím i s pedagogy. |
| Poznámka: | | Vzdělávací program lze hradit ze šablon OP JAK.
Původní termín 8.11.2022 |